ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۵G همراه اول در تهران راه‌اندازی شد

پس‌ از رونمایی از دو سایت ۵G همراه اول در مشهد، سومین سایت این اپراتور در تهران رونمایی شد.

‏به گزارش ایسنا، آئین رونمایی از سایت جدید ۵G همراه اول، امروز در برج ستاره ونک تهران برگزار شد. همراه اول ورود به فناوری ۵G را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده است. پیش از این، ۴ اسفندماه سال جاری، سایت‌های ۵G همراه اول در دو نقطه از مشهد مقدس به‌صورت Outdoor رونمایی شد و در مدار سرویس‌دهی قرار گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال گذشته درباره اینترنت نسل پنج‌ گفته بود مقدمات پیاده‌سازی ۵G در ایران انجام شده است و از اجرایی کردن اولین نسخه ۵G و ارائه خدمات اینترنت نسل ۵ به‌عنوان یک مطالبه جدی و نیازمندی کسب‌وکارها در کشور خبر داده بود. او همچنین با بیان اینکه تا آخر اسفندماه سال جاری، اینترنت نسل پنجم برای کاربران خانگی به صورت نقطه‌ای فعال می‌شود، گفته بود: تصمیم داریم تا پایان دولت سایت‌های فعلی را به اینترنت نسل پنجم مجهز کنیم و آن را به‌صورت نقطه‌ای برای اینترنت خانگی ارتقا بدهیم.

همچنین بخوانید

در راستای راه‌اندازی سایت‌های ۵G در ایران، همراه اول نیز از اجرای تجاری‌سازی و راه‌اندازی ۵G این اپراتور خبر داد. بدین‌ترتیب در شب میلاد امام جواد (ع)، حرم مطهر رضوی و همچنین کارخانه نوآوری مشهد، تحت پوشش تلفن همراه نسل پنجم و اینترنت پرسرعت ۵G همراه اول قرار گرفت تا مشترکین همراه اول در مشهد نیز از این فناوری برخودار خواهند شد.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا