امور زیربناییراه و ساختمان

توسعه ۲۰۰ کیلومتری خطوط‌ مترو بین شهرهای جدید و شهرهای مادر در دستور کار است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اتخاذ سیاست توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین شهرهای جدید و شهرهای مادر گفت: هم اکنون ساخت ۲۰۰ کیلومتر مترو بین شهرهای جدید و شهرهای مادر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌‌‌‌اله طاهرخانی عنوان کرد: موضوع حمل‌و‌نقل بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و به‌‌ویژه توسعه حمل‌و‌نقل ریلی انبوه در دستور کار ویژه این شرکت قرار دارد.

وی گفت: در بدو شکل‌گیری شهرهای جدید علی‌‌رغم اینکه این شهرها از نظر مکان‌‌یابی، آب و هوا و دوری از آلودگی و ترافیک شهری، وضعیت مناسبی داشتند اما با استقبال مردم مواجه نبودند و یکی از دغدغه‌های آنان، موضوع تردد و حمل و نقل به این شهرها بود که باید تسهیل می‌‌شد.

طاهرخانی با بیان اینکه به این منظور بر حمل و نقل ریلی، آزادراهی و بزرگراهی تمرکز کرده‌ایم، افزود: ساخت حدود ۲۰۰ کیلومتر خط مترو بین شهرهای جدید و شهرهای مادر را در دستور کار داریم که اولین آن، یعنی مترو کرج-هشتگرد، سال گذشته به‌طول ۲۶ کیلومتر افتتاح شد. مترو اصفهان-بهارستان، پروژه مهم دیگری است که در این حوزه در دست ساخت داریم. طول این خط ۱۵ کیلومتر است و تلاش می‌کنیم تا سال آینده این پروژه را نیز به افتتاح برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، مترو مشهد-گلبهار را دیگر پروژه مهم شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه حمل و نقل ریلی خواند و خاطرنشان کرد: پیشرفت این خط مترو که حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد، هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد است.

طاهرخانی همچنین از آغاز عملیات اجرایی مترو تهران-پردیس در سال جاری خبر داد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا