بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۳ هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۳هزار واحد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۴میلیارد و ۱۹۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۵هزار و ۴۹۴میلیارد تومان در ۷۴۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳هزار و ۹۴۴واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۱هزار و ۶۵۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ایران خودرو  شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و فرآوری معدنی اپال کانی پارس با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۰۲۸واحد، کل (هم‌وزن) ۹۷۴واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۳۶واحد، آزاد شناور ۵۶۸۶واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم هم به ترتیب ۲۹۵۷ و ۷۷۳۱ واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۶۳میلیون ورقه به‌ارزش ۱۹هزار و ۹۲۲میلیارد تومان در ۵۳۶هزار نوبت، آیفکس ۵واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۹۲۵واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی غدیر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی ذوب آهن اصفهان، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و نفت ایرانول بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا