اقتصاد کلان

نماینده چابهار خواستار توجه به سیستان و بلوچستان در بودجه ریزی شد

نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از بی توجهی مجلس به استان سیستان و بلوچستان در بودجه گفت: تا چه زمانی و تا چه میزان باید مردمان و کودکان سیستان و بلوچستان کشته شوند تا فکری هم به حال ما کنید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معین‌الدین سعیدی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس گفت: جذابیت شیعه به عدالت آن بود، عدالت جزو اصول فقه جعفری است. وضعیت استان سیستان و بلوچستان به شکلی است که واژه محرومیت نمی‌تواند نمایانگر مشکلات این حوزه باشد.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان تنها مردمان این سرزمین هستند که از شرق، غرب، شمال و جنوب در مقابل دشمن ایستاده اند، لذا انتظار می رفت در جریان بررسی نحوه هزینه کرد ۳۰ میلیارد دلار فاینانس در بودجه در کنار استان خوزستان، به سیستان و بلوچستان نیز توجه می شد. اما مردم سیستان دیگر انتظاری ندارند و مجلس انقلابی ثابت کرد با عدل علی (ع) هزاران فرسنگ فاصله دارد.

همچنین بخوانید

سعیدی یادآور شد: تا چه زمانی و تا چه میزان باید مردمان و کودکان سیستان و بلوچستان کشته شوند تا فکری هم به حال ما کنید.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: امکانات کمتر و بیشتر را در برخی از استان شاهدیم، لذا نمایندگان می توانند در جریان رسیدگی به بودجه سال ۱۴۰۰ پیشنهاداتی را برای استان های خود مطرح کنند. درست نیست که همه موضوعات و مشکلات را به یک بند از بودجه تسری دهیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: ما در بندها و تبصره های مختلف به مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان توجه کردیم و منابعی را اختصاص دادیم. سیاست و اولویت مجلس یازدهم توجه به استان های محروم است، لذا به گونه ای صحبت نکنید که برداشت های نادرست از مصوبات مجلس پیش بیاید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا