بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۲/۱۲

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۳ سنت معادل ۱.۱۵ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که احتمال توافق اوپک مبنی بر افزایش عرضه نفت در نشست این هفته و کاهش احتمالی تقاضای نفت چین سبب نگرانی سرمایه گذاران شده است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد بیش از یک درصد کاهش بود و روند کاهشی آغاز شد در هفته گذشته را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۳ سنت معادل ۱.۱۵ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. نفت برنت در جلسه قبل نیز ۱.۱ درصد افت کرده بود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم امروز با ۷۲ سنت معادل ۱.۱۹ درصد افت به ۵۹ دلار و ۹۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت روز دوشنبه هم شاهد ۱.۴ درصد افت بود.

همچنین بخوانید

به گفته هیرویوکی کیکوکاوا، تحلیلگر موسسه نیسان سکیوریتیز، سرمایه گذاران نگران اند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس در واکنش به رشد اخیر قیمت ها اقدام به افزایش تولید کند.

وی افزود، در حالی که سرمایه گذاران در آستانه نشست اوپک محتاطانه تر خرید می کنند، قیمت نفت همچنان تحت فشار قرار دارد.

گروه اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه تشکیل جلسه دهد و ممکن است در خصوص بازگشت روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت خود به بازار تصمیم گیری نماید.

در حالی که کاهش تولید داوطلبانه عربستان سبب شده تا میزان تولید نفت بیش از رقمی که اوپک پلاس توافق کرده بود کم شود، میزان تولید نفت اوپک در ماه فوریه پس از ۷ ماه متوالی افزایش شاهد کاهش بوده است.

فعالان بازار همچنین نگرانی آمارهای ضعیف از میزان فعالیت های کارخانه ای در چین هستند که می تواند سبب کاهش تقاضا برای نفت در ماه های آتی شود. رشد فعالیت کارخانجات چین در ماه فوریه به پایین ترین رقم در طی ۹ ماه گذشته رسید.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا