اقتصاد کلان

مشوق مالیاتی مجلس برای افزایش سرمایه‌گذاری مردمی در پروژه‌های زیربنایی در سال ۱۴۰۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشوق های مالیاتی برای افزایش سرمایه گذاری مردمی در پروژه های زیربنایی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت اول امروز ( سه شنبه) مجلس و بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند الحاقی (۲۱) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی؛ به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع پروژه های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای‌، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از صندوق های سرمایه‌گذاری پروژه که پذیره‌نویسی آن‌ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌باشد.

همچنین بخوانید

مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکت‌های موسس، ناشی از انتقال آورده غیر نقدی به شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس که به منظور ایجاد و تکمیل پروژه ای تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی های سرمایه‌ای و حمل و نقل شکل می‌گیرد و مجوز عرصه عمومی و تاسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ می گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا