انرژی

خروجی آب تصفیه‌خانه ملایر جزء بهترین آب‌های سطحی جهان است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه تصفیه خانه آب شرب ملایر با ظرفیت ۳۸۰ متر بر ثانیه به اقتضای تخصیص، در پیک مصرف بیش از ۵۰۰ متر بر ثانیه را تأمین می کند، گفت: خروجی آب این تصفیه خانه با کدورت ۰.۲NTU جزء بهترین آب های سطحی جهان است.

حمیدرضا جانباز سه شنبه ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاحیه تصفیه خانه آب شرب ملایر، با بیان اینکه این تصفیه خانه آب ۱۷۰ هزار نفر از مردم ملایر و روستاهای مسیر را تأمین می کند، تصریح کرد: این تصفیه خانه با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، جزء معدود تصفیه خانه های آبی است که به روش BOT ساخته شده است.

وی از تجهیزات کنترلی، مدرن و استفاده از plc ها در این تصفیه خانه خبر داد و افزود: خروجی آب این تصفیه خانه با کدورت ۰.۲NTU جزء بهترین آب های سطحی جهان است و ۱۶۰ امین تصفیه خانه آب کشور و ۴۰ امین تصفیه خانه افتتاح شده در دولت تدبیر و امید است.

جانباز به فعالیت ۱۵۹ تصفیه خانه در کشور با ظرفیت ۱۱۰۹ میلیون مترمکعب در شبانه روز اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ درصد تصفیه خانه های آب کشور در دولت تدبیر و امید احداث شده و تصفیه خانه آب فاضلاب هرسین ۲۴۷ امین تصفیه خانه آب فاضلاب کشور و ۷۹ امین تصفیه خانه آب فاضلاب احداث شده در دولت تدبیر و امید پس از افتتاح است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا