ارتباطات و فناوري اطلاعاتاقتصاد کلان

سازمان امور مالیاتی ظرف دو ماه سازوکار اخذ مالیات اینفلوئنسرها را مشخص کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند که ظرف دوماه دستورالعمل اجرایی اخذ مالیات از کاربران فضای مجازی دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده را تعیین کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با الحاق یک جز به تبصره ۶ موافقت کردند.

پیش از این در بخش درآمدی این تبصره تصویب شده بود که درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

همچنین بخوانید

امروز در بحث هزینه‌ای این مصوبه سازمان امور مالیاتی مکلف شد ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات را تهیه و به تائید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

محمدحسین بحرینی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی به عنوان پیشنهاد دهنده این موضوع گفت: در بخش درآمدی با موافقت مجلس شورای اسلامی مصوب شد صفحات مجازی که تعداد کاربران آن بیش از ۵۰۰ هزار نفر از محل تبلیغاتی که می‌گیرند، مالیات پرداخت کنند. این پایه اخذ مالی جدید است که اگر دولت خوب عمل کند می‌تواند عدالت مالیاتی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: تقاضای ما این است که برای این کار بسته تقنینی ایجاد شود در حال حاضر نیز پیشنهاد شده در مدت دو ماه دستورالعمل اجرایی تهیه و ابلاغ گردد تا از صفحات مجازی پرکاربر که درآمد آنها از تبلیغات است، مالیات بگیریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا