صنعت، معدن، تجارت

اورژانس کسب و کار، محلی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی است

وزیر کار از افتتاح اوژانس کسب و کار خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی باید محلی برای دریافت کمک داشته باشند تا  با مراجعه به آنجا مشکلشان حل شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در مراسم نخستین مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار، اظهار داشت: جلوگیری از ریزش نزدیک به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی موجود، جهاد بزرگی است و امروز این کار از دست جوانان فرهیخته و اندیشمند کشور برمی آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گزارش اورژانس کسب و کار قابلیت ارائه در دولت را دارد، بنابراین باید ارتباط تنگاتنگی بین اورژانس کسب و کار و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به وجود بیاید تا این مجموعه به رسمیت شناخته شود. واحدهای تولیدی همانند یک موجود زنده طول عمر مشخصی دارند و باید خود را متناسب با زمان تغییر دهند.

وی ادامه داد: همواره یکی از نواقص کار این است که با معضلات کسب و کارها دیر آشنا می‌شویم، بنابراین مجموعه کسب و کارها چاره جویی های متنوع نیاز دارند.

شریعتمداری اطلاع سریع از نواقص موجود را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: واحدهای تولیدی باید محلی برای دریافت کمک داشته باشند تا با مراجعه به آنجا مشکلشان حل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مرکز اورژانس کسب و کار با همکاری جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ به مثابه یک دستاورد ارزشمند افتتاح شد؛ حالا وظیفه ما این است که از این نهال نوپا حمایت و صیانت کنیم.

شریعتمداری با تاکید بر این که باید همکاری تنگاتنگی برای حفاظت از این مرکز انجام شود، خاطرنشان کرد: جدا از تأمین منابع باید هدف این باشد که این مجموعه مؤثر عمل کند و برای جامعه مخاطب خود که واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان هستند مفید واقع شود. باید در شرایط تحریم با عزت کار کنیم تا بتوانیم برای تسهیل اشتغال و کسب و کار مردم خدمتی انجام دهیم.

برای صیانت از اشتغال موجود، مرکز اورژانس کسب و کار را ایجاد کردیم

در ادامه این مراسم عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نظام حکمرانی که در کشور جاری است بین حوزه سیاست گذاری و نتیجه فاصله وجود دارد که برای پر کردن این خلأ نهادهایی باید در نقش پلتفرم ایجاد شوند.

وی افزود: با این رویکرد و با تاکید وزیر کار برای صیانت از اشتغال موجود، مرکز اورژانس کسب و کار را ایجاد کردیم تا با در حوزه حفظ اشتغال برای جامعه هدف خود مفید باشد.

منصوری تصریح کرد: ما در این حوزه علاوه بر توسعه کسب و کار بنا داریم به حوزه مشاغل خرد و خانگی هم توجه ویژه داشته باشیم که البته این طرح یعنی طرح حمایت از مشاغل خرد و خانگی ابتدا به صورت پایلوت اجرا شد و سپس در سراسر کشور به اجرا درآمد و الان همکاران من تثبیت توسعه کسب و کار خرد و خانگی را در پیش گرفته اند و مطمئن هستم این برنامه‌ها نهادینه می‌شود.

گفتنی است، اورژانس کسب و کار بخشی از ساز و کار مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور بوده که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دبیرخانه شورایعالی اشتغال) مستقر شده و در راستای برنامه حفظ، تثبیت و صیانت از اشتغال نیروی کار کشور تنظیم شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا