بین الملل

میانگین صنعتی داو جونز ۳۰۰ واحد سقوط کرد

سهام آمریکا در پایان معاملات پنجشنبه (بامداد جمعه به وقت تهران) پس از آن که جرومی پاول سرمایه‌گذاران را در مورد نرخ تورم نگران کرد، سقوط کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آمریکا در پایان معاملات پنجشنبه (بامداد جمعه به وقت تهران) پس از آنکه جرومی پاول سرمایه‌گذاران را در مورد نرخ تورم نگران کرد، سقوط کردند و کامپوزیت نزدک همه سود امسال خود را از دست داد و منفی شد.

پاول، رئیس فعلی فدرال‌رزرو آمریکا، گفت: بازگشایی اقتصاد آمریکا می‌تواند موقتاً باعث ایجاد تورم شود. او البته تاکید کرد که بانک مرکزی پیش از هرگونه واکنش و احتمال افزایش نرخ بهره، صبور خواهد بود.

به دنبال این اظهارات نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا که پیش‌بینی کننده نرخ تورم آینده است تا ۱.۵۴ درصد بالا رفت. افزایش نرخ سود این اوراق در روزهای اخیر سرمایه‌گذاران را مضطرب کرده است

میانگین صنعتی داو جونز ۳۴۵.۹۵ واحد یا ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۳۰٫۹۲۴.۱۳ واحد رسید. این شاخص پس از اظهارات جرومی پاول ۲.۵ درصد کرده بود.

اس‌اندپی ۱.۳ درصد سقوط کرد و به ۳٫۷۶۷.۴۸ واحد بازگشت در حالی که کامپوزیت نزدک ۲.۱ درصد سقوط کرد و به ۱۲٫۷۲۳.۴۷ واحد رسید.

کامپوزیت نزدک حالا از نظر سالیانه کل سود امسال خود را از دست داده و ۱.۳ درصد منفی شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا