بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مسئولیت درگاه‌های اجاره‌ای با دارندگان آن است

افرادی که درگاه خود را اجاره می‌دهند مسئولیت‌های اجرایی آن را هم باید بپذیرند. برخی از این درگاه‌ها در حوزه‌های تخلفات و جرائم کیفری استفاده می‌شوند که مسئولیت سنگینی را متوجه دارنده درگاه می‌کند.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت شاپرک درباره وجود برخی درگاه های اجاره ای گفت: در برخی اوقات شاهد این هستیم که یک ابزار پذیرش که عمدتا ابزارهای پذیرش اینترنتی هستند، از طرف دارندگان ابزار پذیرش به افراد دیگری که شغل مرتبطی ندارند، اجاره داده می شود.

کاظم دهقان در گفت و گو با ایبِنا تصریح کرد: طبیعتا برخی از تخلفات در این حوزه مربوط به عدم تطابق کد صنف ثبت شده در شرکت شاپرک با نوع فعالیتی که در آنجا صورت می گیرد است که در اینباره لازم است اشاره کنم با امکاناتی که در حال حاضر داریم و امکان رصد این حوزه و کشف رفتارهایی که کد صنف را با توجه به نوع فعالیت تشخیص می دهد وجود دارد، امکاناتی را به شرکت های پرداخت ارائه کردیم و اطلاعاتی به آنها دادیم که با این موضوع برخورد کنند.

وی ادامه داد: طبیعتا افرادی که درگاه خود را اجاره می دهند مسئولیت های اجرایی آن را هم باید بپذیرند. برخی از این درگاه ها متاسفانه در حوزه های تخلفات و جرائم کیفری استفاده می شوند که مسئولیت های سنگینی را متوجه دارنده درگاه می کند.

مدیرعامل شرکت شاپرک تاکید کرد: هرچند که با برخوردها و پایشی که در این حوزه بود عمده این موارد از شبکه پرداخت خارج شدند و به کانال جایگزین  مهاجرت کردند، اما برای باقی مانده موارد، هم در حوزه درگاه های اجاره ای و هم کارت های اجاره ای باید توجه داشته باشند که مسئوایت سنگینی را برایشان به دنبال خواهد داشت.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا