بین الملل

نرخ بیکاری هند به سطح قبل از بحران کرونا بازگشت

مرکز نظارت بر اقتصاد هند (CMIE) اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور طی ماه گذشته ۶.۹ درصد بود که بسیار کمتر از ۷.۸ درصد در فوریه سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مرکز نظارت بر اقتصاد هند (CMIE) روز پنجشنبه اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور طی ماه گذشته ۶.۹ درصد بود که بسیار کمتر از ۷.۸ درصد در فوریه سال ۲۰۲۰ است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

مرکز نظارت بر اقتصاد هند در تحلیل هفتگی خود نوشت: نرخ بیکاری به سطح قبل از تعطیلات کرونایی رسیده است. با این حال، بهبود نرخ مشارکت در نیروی کار و نرخ اشتغال به طور قابل توجهی پایین تر از سطح قبل از این تعطیلات باقی مانده است.

بر اساس داده ها، نرخ مشارکت کار ۴۰.۵ درصد در فوریه ۲۰۲۱ بوده است که کمی کمتر از ۴۰.۶ درصد ثبت شده در ژانویه ۲۰۲۱ و ۴۲.۶ درصد در فوریه ۲۰۲۰ است.

مرکز CMIE گفت: این بدان معنی است که نسبت افرادی که در سن کار هستند و شاغل یا بیکار هستند و به طور فعال بدنبال کار هستند، کاهش یافته است .

در عین حال، نرخ اشتغال در ماه فوریه به ۳۷.۷ درصد رسید که در مقایسه با ۳۹.۴ درصد در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

این مرکز افزود: روند کاهش نرخ اشتغال طی سه سال گذشته همچنان ادامه دارد. این نرخ از افت شدید خود در اوایل سال مالی ۲۱-۲۰۲۰ تا حدودی بهبود یافته است. اما فقط به روند ثابت سقوط خود که قبل از تعطیلات کرونایی شروع شده بود برگشته است.

مرکز نظارت بر اقتصاد هند همچنین گفت که تعداد افراد شاغل در این دوره به شدت کاهش یافته است. طبق تحقیقات این مرکز، در طول ماه های جولای تا فوریه سال مالی گذشته به طور متوسط حدود ۴۰۵.۳ میلیون نفر شاغل بودند. برای مقایسه، حدود ۳۹۵.۲ میلیون نفر در دوره مشابه طی سال جاری شاغل بودند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا