بین الملل

سرمایه‌گذاری روسیه در پروژه های نفت و گاز عراق از ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد

به گفته معاون نخست وزیر روسیه، مجموع سرمایه گذاری شرکت های نفت و گاز روسیه در پروژه های عراق از ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، به گفته الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه، همکاری بین این کشور و عراق در بخش نفتی علی رغم همه محدودیت ها و تأثیر ناشی از شیوع ویروس کرونا  “بسیار فعال” بوده است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

نواک که پیش از این وزیر انرژی روسیه بود، روز چهارشنبه با احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق دیدار و در مورد چشم انداز پروژه های نفت و گاز دو کشور و همچنین وضعیت بازار جهانی نفت گفتگو کرد.

وی با اشاره به همکاری مثمر ثمر روسیه و عراق در بخش نفتی گفت: با وجود محدودیت های موجود و تأثیر همه گیری ویروس کرونا، تعامل ما بسیار فعال است.

نواک ضمن صحبت درباره پروژه های موجود شرکت های نفتی روسیه در عراق گفت: شرکت های ما به طور فعال تعدادی پروژه موفق را در قلمرو این جمهوری اجرا می کنند.

به گفته نواک، تا به امروز، مجموع سرمایه گذاری شرکت های نفت و گاز روسیه در پروژه های عراق بیش از ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

یوری فدوروف، معاون اول رئیس کمیته سیاست اقتصادی شورای فدراسیون روسیه نیز گفت این شرکت ها قصد دارند تا ۲۰ میلیارد دلار برای پروژه های نفتی در عراق هزینه کنند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۹، روسیه و عراق همکاری خود را در زیرساخت های انرژی و به ویژه در بخش برق از سر گرفتند. در حالی که مذاکرات در مورد ساخت نیروگاه های حرارتی با کمک شرکت های روسی در حال انجام است، برخی از شرکت های روسی می توانند به بغداد در بازسازی و توسعه تأسیسات برق کمک کنند.

ذخایر اثبات شده نفت عراق بیش از ۱۴۵ میلیارد بشکه است در حالی که ذخایر گاز این کشور بیش از ۳.۷ تریلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا