امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توزیع ۲۰ میلیون نهال در هفته منابع طبیعی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پیش بینی شده که در طول هفته منابع طبیعی، بیش از ۲۰ میلیون نهال توزیع شود و مردم در استان‌ها و حواشی شهر ها، کاشت نهال انجام هند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، مسعود منصور در حاشیه مراسم روز درختکاری در دامنه جنوبی البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و از ۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی افزود: این روزها، فرصت مغتنمی است که در این هفته، فرهنگ سازی در خصوص اهمیت منابع طبیعی، درخت و حفظ پوشش گیاهی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه سرانه جنگل در کشور یک سوم متوسط جهانی است یعنی ما دو دهم هکتار فضای جنگلی داریم در حالی که متوسط جهانی ۶۶ صدم در هکتار است.

منصور افزود: امسال بیش از ۳۰۰ هزار هکتار در قالب‌های مختلف پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی داشتیم و باید با این نهضتی که ایجاد شده، از متوسط جهانی بالاتر برویم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: جنگل‌های دست کاشت و طبیعی را باید حفظ و غنی و مشکلات آن از جمله آفات، بیماری‌ها و حریق را کنترل کنیم تا این سرمایه حفظ شود.

منصور افزود: از سوی دیگر باید فضای سبز را اعم از پوشش گیاهی از جمله مرتعی و جنگلی توسعه دهیم که البته نماد بارز پوشش گیاهی درخت است.

وی حفظ خاک و آب را نیز در پوشش گیاهی بسیار مهم خواند و گفت: برنامه‌های متنوعی در طول هفته منابع طبیعی پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به طرح دامنه جنوبی البرز اشاره کرد و افزود: این منطقه برای شهر تهران از نظر حوضه آبریز منتهی به شهر و درخت کاری، بذر پاشی و نهال کاری در آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

منصور با بیان اینکه در دامنه جنوبی البرز با تاکید مقام معظم رهبری ساخت و ساز ممنوع است و فقط درخت کاری در آن انجام خواهد شد گفت: چند سالی هست که منابع طبیعی و شهرداری با کمک هم به این موضوع اهتمام داشته اند.

وی ادامه داد: این مکان به طور عمد برای درختکاری انتخاب شد تا با کمک هم این دامنه کوه را با درختان کاشته شده، سبر نگهداریم و باعث بهبود شرایط زیست، فضای سبز، تلطیف هوا و چشم اندازهای طبیعی برای مردم تهران باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا