انرژی

آغاز بهره برداری از قطعه اول و دوم خط آبرسانی به شهرهای میبد و اردکان

قطعه اول و دوم خط لوله آبرسانی به شهرهای میبد و اردکان با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانس با محل احداث افتتاح شد.

 خط لوله آبرسانی به شهرستان های میبد و اردکان با هدف انتقال آب شرب از مخزن مرور به این شهرستان ها و به دلیل فرسودگی شدید خط لوله موجود و قطعی های متعدد در جریان اب انتقالی به میبد و اردکان در طول سال های اخیر و همچنین توسعه خطوط راه آهن در محل گذر خط لوله آبرسانی اردکان، احداث و به بهره برداری رسید.

گفتنی است: قطعه اول با مشخصات فنی ۳.۲ کیلومتر لوله گذاری GRP به قطر ۶۰۰ میلی متر و یک باب مخزن هزار متر مکعبی و قطعه دوم ۶.۲ کیلومتر لوله گذاریGRP به قطر ۶۰۰ میلی متر و یک باب مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی می باشد.

همچنین بخوانید

لازم به ذکر است این خطوط آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده است.

همچنین در این مراسم عملیات ساخت مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی مرور با هدف ارتقاع کیفی سامانه بهره برداری از تاسیسات خط اول انتقال آب یزد و افزایش قابلیت اطمینان از تامین آب کل استان در مواقع بحران و قطع جریان اب انتقالی در راستای ارتقا پایداری تامین آب شرب استان یزد آغاز شد.

این مخزن با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال ایجاد شد تا با بهره برداری از آن حجم ذخیره تامین آب شهرستان های میبد و اردکان در مواقع بحران و قطع جریان اب انتقالی افزایش یابد.

در این مراسم خط ۲۳۰ کیلوولت ابرکوه – آسمالون به طول ۸۱ کیلومتر نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا