بین الملل

یک چهارم زنان در انگلیس طی ۱۲ ماه گذشته کاهش درآمد داشته‌اند

نابرابری شغلی و درآمدی باعث شده ۲۳ درصد از زنان در انگلیس طی بحران کرونا کاهش درآمد داشه باشند.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از یاهو فایننس، تقریباً از هر چهار زن در انگلیس، درآمد یک نفر طی یک سال گذشته کاهش یافته است.  23 درصد از هزار زنی که در نظرسنجی شرکت کرده اند  اعلام کردند به طور متوسط ۵۵۰۰  پوند از درآمد سالانه آنها کاهش یافته است که حدود یک چهارم درآمد آنها را تشکیل می‌دهد.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 کاهش درآمد این افراد بر توانایی آنها برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری هم تأثیر گذشته است. حدود سه نفر از هر ۱۰ زن یعنی ۲۸ درصد از افرادی که از آنها نظرسنجی شده اعلام کردند پس انداز آنها طی یک سال گذشته کاهش یافته است و ۱۷ درصد سرمایه‌گذاری کمتری انجام داده‌اند.

  این کاهش درآمدها فاصله درآمدی بین زنان و مردان را که قبل از بحران کرونا هم وجود داشت تشدید کرده است. بیش از ۵۱ درصد از زنان اعلام کردند شغل، سلامت ذهنی و جسمی آنها طی سال گذشته تحت تاثیر قرار گرفته است. ۴۰ درصد از زنانی که طی سال گذشته کاهش درآمد داشته‌اند مجبور شدند از پس اندازهای خود استفاده کنند و ۱۰ درصد برای تامین زندگی مجبور به قرض گرفته شده‌اند.

 صنایع وابسته به زنان بیشترین کاهش اشتغال و کاهش درآمد را طی بحران کرونا داشته‌اند،  بنابراین زنان شاغل در این صنایع مجبور شده‌اند به شغلهایی با درآمد کمتر مثل مراقبت از کودکان و سالمندان روی بیاورند. در شرایطی که به پایان محدودیت‌های کرونایی نزدیک میشویم، تاثیر کاهش درآمد و ناعدالتی درآمدی بین زنان و مردان در سال گذشته، بر آینده آن ها آشکار خواهد بود.

 بسیاری عقیده دارند قرار دادن زن‌ها در موقعیت‌های شغلی ارشد باعث حفاظت از آنها در زمان بحران‌هایی مثل بحران فعلی می‌شود. اطلاعات نشان می‌دهد زنان اغلب تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتری می‌گیرند و در اتخاذ تصمیمات مالی معقول‌تر هستند ولی به خاطر کمبود اطمینان کنار گذاشته می‌شوند. یکی از درس‌هایی که از بحران کرونا گرفته شده ایجاد جامعه‌ای برابرتر برای زنان و مردان است.

 انتهای پیام/۴

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا