بین الملل

اسپوتنیک دومین واکسن کرونای جهان از نظر تأییدیه های ملی شد

سازندگان واکسن روسی کرونا موسوم به "اسپوتنیک وی" اعلام کردند که این واکسن از نظر گرفتن مجوز از سوی کشورها، از فایزر پیشی گرفته و به دومین واکسن شناخته شده در جهان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، سازندگان واکسن روسی کرونا موسوم به “اسپوتنیک وی” روز جمعه اعلام کردند که این واکسن از نظر گرفتن مجوز از سوی کشورها، از فایزر پیشی گرفته و به دومین واکسن شناخته شده در جهان تبدیل شده است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

در توئیتی که در حساب رسمی واکسن اسپوتنیک وی منتشر شده، آمده است: اسپوتنیک اکنون دومین واکسن کووید از نظر تأییدیه های نظارتی است.

در بالای این رتبه بندی واکسن آسترازنکا قرار دارد و واکسن فایزر نیز بعد از واکسن اسپوتنیک آمده است.

از لحاظ تأییدیه های ملی، واکسن آسترازنکا تاکنون در ۴۹ کشور جهان به ثبت رسیده است  و واکسن روسی اسپوتنیک در ۴۵ کشور ثبت شده و جایگاه سوم به واکسن آمریکایی فایزر اختصاص دارد که در ۴۳ کشور مجوز دریافت کرده است. 

روسیه اولین کشوری بود که واکسن ضد ویروس کرونا را در ۱۱ آگوست سال ۲۰۲۰ در جهان ثبت کرد. این واکسن توسط مرکز تحقیقات ملی گامالیا برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه تولید شده است. این یک واکسن مبتنی بر آدنو ویروس انسانی است.

در اوایل فوریه سال ۲۰۲۰ ، مجله پزشکی مشهور لنست Lancet نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی Sputnik V را منتشر کرد.

ثابت شده است که این واکسن در زمره ایمن ترین و کارآمدترین داروهای جهان است.

به گفته صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیهRDIF ، که مسئول تبلیغ واکسن روسی اسپوتنیک در بازارهای جهانی است، در ۴۵ کشور جهان با جمعیت کلی ۱.۱ میلیارد نفر ثبت شده است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا