بورسبورس اوراق

دارویی‌ها در راس معاملات/ بیش از ۵ میلیارد برگه سهم داد و ستد شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۸۶۱ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۸۴ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، در معاملات امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹)،  تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به طوریکه شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۲۹ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۳۰۶ هزار و ۶۶۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۲ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۴۳۰ هزار و ۸۵۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۰ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۴۳۴ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۳۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷۷۷ واحد افزایش به رقم ۸۵۹ هزار و ۶۱۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۱۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، وغدیر، فخوز، شبندر، شپنا، فارس و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وامید، خودرو و وپارس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

شایان ذکر است امروز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۲۸ هزار و ۷۸۵ نوبت معامله و به ارزش ۷۲ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند. بررسی معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی اپال، برکت، شپنا، شستا، فملی، شتران، وتجارت و شبندر به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

 بر اساس این گزارش، گروه مواد دارویی با حدود ۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه فراورده های نفتی و کانه فلزی به ترتیب رتبه دوم و سوم را در این خصوص به خود اختصاص دادند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا