صنعت، معدن، تجارت

شرکت توانمندسازی جوامع محلی در گرمی فعال می‌شود

گرمی – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال آینده با همکاری شرکت فعال نسبت به توانمندسازی جوامع محلی در شهرستان محروم گرمی اقدام خواهیم کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از واحد صنعتی شهرستان گرمی اظهار کرد: هر چند شهرستان گرمی جز ۳۱ شهرستان محروم کشور است اما این منطقه با داشتن نیروی انسانی جوان و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سرعت می‌تواند از محرومیت خارج شود.

وی تصریح کرد: قطعاً در مسیر توسعه صنعتی شهرستان گرمی تلاشمان را انجام خواهیم داد تا به هر شکل ممکن با پشتیبانی‌ها و تأمین امکانات مورد نیاز زمینه شکوفایی اقتصادی در این منطقه فراهم آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سفر امروز به استان اردبیل بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی با همکاری و مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید که این طرح‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری ظرفیت خوبی برای تحول در این استان است.

رزم حسینی افزود: معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شدند تا با حضور مستمر در مناطق مختلف استان به ویژه شهرک‌های صنعتی و همچنین تعامل با بانک‌های عامل موانع پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را برطرف کنند که قطعاً در نشستی که در تهران خواهیم داشت به دنبال راهکاری برای حل مشکلات واحدهای صنعتی گرمی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دبیر ستاد رفع موانع تولید با سفر اختصاصی به گرمی مشکلات واحدهای صنعتی به ویژه نارسایی‌های بانکی را مورد بررسی قرار خواهند داد تا زمینه حل مشکلات با پرداخت تسهیلات کم بهره فراهم آید.

رزم حسینی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد است تا به شهرستان گرمی رسیدگی جدی در توسعه واحدهای صنعتی را انجام دهد تا هر چه سریع‌تر این شهرستان از محرومیت خارج شود.

وی به ارائه الگوهای اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی جوامع محلی اشاره کرد و ادامه داد: در فروردین سال آینده با مشارکت یک شرکت فعال در بخش خصوصی تلاشمان بر این خواهد بود تا توانمندسازی جوامع محلی را به مانند الگوی موفق قلعه گنج در گرمی شاهد باشیم.

رزم حسینی وظیفه این شرکت را آموزش کسب و کار و همچنین تقویت مؤلفه‌های اقتصادی و تولیدی برشمرد و بیان کرد: این موفقیت‌ها در حقیقت جوانان منطقه را در حوزه صنعت و تولید مشغول فعالیتی فراگیر خواهد کرد تا جلوی مهاجرت‌ها گرفته شود.

وی اظهار کرد: قطعاً با مدل موفقی که در کشور و در برخی از مناطق محروم اجرا شده، ما به راحتی می‌توانیم نسبت به توانمندسازی اهالی این شهرستان در حوزه صنعتی و تجاری اقدام کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت فعالیت ۲۰۰ شرکت را با مأموریت داوطلبانه در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: در کنار این برنامه‌ریزی‌ها شرکت ایمیدرو موظف شد تا در گرمی یک طرح صنعتی خوب را با همکاری بخش خصوصی اجرایی کند و در کنار آن در حوزه معادن و اکتشاف و استخراج نیز سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز به انجام برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا