صنعت، معدن، تجارت

چرا دادستان نظامی تهران به سازمان بازرسی رفت؟/درخواست برای واکنش سریع به مطالبات مردم درباره گرانی‌ها

غلامعباس ترکی دادستان نظامی سابق تهران، روز گذشته به عنوان معاون جدید نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور معارفه شد.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز ۱۲ اسفند با پیشنهاد رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر حضور آقای غلامعباس ترکی دادستان نظامی تهران در این سازمان با عنوان معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه موافقت و حکم وی را صادر کرد.

روز گذشته نیز مراسم معارفه ترکی در سازمان بازرسی، پس از ۵ سال فعالیت در دادستانی نظامی تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در آیین معارفه معاون جدید نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی گفت: امروز مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور به‌ویژه در وضعیت ویژه اقتصادی کشور و همچنین امید و مطالبه‌ای که مردم از قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی دارند، قطعاً سنگین‌تر از گذشته است و همه همت و تلاشمان را باید برای انجام این مسئولیت و خدمت بیشتر به مردم عزیزمان به کار بگیریم.

رئیس سازمان بازرسی به جایگاه سازمان بازرسی کل کشور در اصل ۱۷۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اینکه قانون اساسی در اصلی مستقل به سازمان بازرسی پرداخته نشان از اهمیت این نهاد دارد. همچنین یکی از ۷ مأموریت قوه ‌قضائیه بحث نظارت بر حسن جریان امور است و دستگاه قضائی دو مأموریت اصلی دارد که یکی قضاوت و دیگری نظارت است.

عضو شورای عالی قوه‌قضاییه با اشاره به مشکلات امروز کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی گفت: اگرچه ما ادعا نمی‌کنیم که می‌توانیم به همه مسائل کشور بپردازیم و اینکه حتماً بخش‌هایی که به آن پرداخته‌ایم به نتیجه مطلوب خواهد رسید، اما با نیرو و توانی که داریم می‌توانیم به بخشی از مسائل بپردازیم و آسیب‌های آن را شناسایی کرده و راهکارهایی که وجود دارد چه مربوط به اصلاح ساختارها و قوانین و چه حسن جریان امور را ارائه کنیم.

عضو شورای ‌عالی قوه‌قضاییه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مراسم روز درختکاری درباره گرانی‌ها گفت: امروز در حوزه بازار و تولید و توزیع اقلام اساسی با یک نابسامانی مواجه هستیم. بیانات دردمندانه اخیر مقام معظم رهبری درباره وضعیت گرانی و فشاری که به اقشار مختلف جامعه می‌آید، مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور را سنگین‌تر می‌کند. اگر این مسائل قابل حل نبود، قطعاً مقام معظم رهبری آن را مطالبه نمی‌کردند. بنابراین حتماً می‌شود با همین امکانات موجود و در حال تحریم و مشکلاتی که دولت در حوزه مالی و اقتصادی دارد، اقدامات مؤثری انجام داد.

درویشیان‌ همچنین با اشاره به گرانی در بازار گفت: الان قیمت برخی اجناس هر چند روز یکبار افزایش می‌یابد. درست است یکسری از مشکلات دست ما نیست. ولی ما باید به همه مشکلات پرداخته و هشدارهای لازم را مطرح کنیم. باید به ریشه مشکلات و علل اصلی وقوع زخم‌های کهنه‌ای که بر پیکر اقتصاد کشور در حوزه نظام بانکی، پولی، مالیاتی، توزیع و تولید مواجه هستیم بپردازیم که یکی از راهکارها مسئله محوری و دیدن همه جهات یک مسئله و پیگیری آن است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تشریح رویکردهای سازمان گفت: قطعاً حمایت از تولید و سرمایه گذاری یکی از رویکردهایی است که باید با جدیت در سازمان بازرسی دنبال شود. باید آسیب‌های تولید شناسایی و راهکارهای آن ارائه شود. همچنین یکی از مطالبات رئیس قوه ‌قضاییه از سازمان واکنش سریع به موضوعاتی است که در رسانه‌ها و افکار عمومی مطرح می‌شود. انتظار مردم و رئیس قوه‌قضاییه این است که سازمان بازرسی به‌صورت واکنش سریع وارد موضوع شده و بعد از بررسی نتیجه آن را به جامعه اعلام کنیم.

وی با اشاره به الزامات ایفای وظیفه سازمان گفت: یکی از الزامات انجام مأموریت‌های سازمان، تلاش جهادی و انقلابی است. الزام دیگر هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های نظارتی است که الحمدالله مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون شورای دستگاه‌های نظارتی را تصویب کرد و ان‌شاء‌الله شیوه‌نامه اجرایی آن‌هم به تصویب برسد. باید ظرفیت حراست‌ها، حفاظت اطلاعات‌ها، بخش‌های نظارتی درون دستگاهی فعال تر شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا