كشاورزی و دامپروری

هفت هزار کارگاه مهارت آموزی در نیروهای مسلح ایجاد شد

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد افراد به آموزش سربازی می روند ما مهارت های عمومی را به آنها آموزش و حداقل یک مهارت تخصصی به آنها یاد می دهیم که بعد از پایان دوره خدمت خود بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سردار محمد حسین سپهر فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح امروز در اولین رویداد تا ثریا در محل لانه جاسوسی آمریکا، اظهار کرد: در حالیکه افول شرکت های استعماری را در جهان شاهد هستیم کشورهای  نوظهور نظیر ایران در حال جبران عقب ماندگی خود هستند و به سرعت مسیر جدیدی را طی می کنند  که نمایشگاه تا ثریا نیز متبلور همین موضوع است.

وی افزود: ما به علوم روز دنیا دست می یابیم حتی اگر در ثریا باشد و ما امروز در مرحله ساخت دولت اسلامی در جهان هستیم که اولین مرحله آن تولید علم و دانش است.

همچنین بخوانید

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح ادامه داد: امروزه علم مشکلات مردم جهان را حل کرده و سختی ها را به آسانی تبدیل می کند. 

سردار سپهر  افزود: یکی از مهمترین مولفه های اقتدار گفتمان نشاط، امید و ما می توانیم است که با همین رویکرد تهدیدها و تحریم ها را به فرصت تبدیل می کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی ما از مهارت های لازم بعد از اتمام تحصیل خود برخوردار نیستند گفت: امروزه در دنیا فن و تخصص مهمتر از مدرک است و خروجی های دانشگاه های ما باید به شکلی باشد که به این مهم توجه شود.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: سپاه، ارتش و نیروهای مسلح ما به بلوغی از دانش در بخش علوم صنایع دفاعی و حتی غیردفاعی رسیده اند. قرارگاه خاتم الانبیاء و شرکت های وابسته به آن در اقتصاد، صنعت، راهسازی، سدسازی و پل سازی با اقتدار در حال فعالیت هستند.

سردار سپهر ادامه داد: ۹۰ درصد مجریان قرارگاه خاتم الانبیاء از جوانان دانشگاهی هستند که وابستگی به نیروهای مسلح ندارند و با اتصال این قرارگاه به دانشگاه از دانش آنها استفاده شده است حتی در امور نظامی نیز از خروجی دانشگاه ها استفاده می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در ارتباط با مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت: جوانان سرباز نیازمند به مهارت آموزی، آموزش در بخش های مختلف از جمله کسب و کارها هستند.

هفت هزار کارگاه مهارت آموزی در نیروهای مسلح ایجاد شد

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد افراد به آموزش سربازی می روند ما مهارت های عمومی را به آنها آموزش و حداقل یک مهارت تخصصی به آنها یاد می دهیم که بعد از پایان دوره خدمت خود بتوانند از آن استفاده کنند. به همین منظور هفت هزار کارگاه مهارت آموزی در نیروهای مسلح ایجاد شده که این رقم در سال آینده به ۱۰ هزار می رسد.

حقوق پرسنل وظیفه افزایش قابل توجهی می یابد

سردار سپهر تصریح کرد: برای اشتغال سربازان وظیفه بعد از پایان دوره خدمت سربازی، تسهیلات مالی، حقوقی در اختیار آنها قرار می گیرد تا بتوانند فعالیت اقتصادی و کسب و کار برای خود راه اندازی کنند.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار تسنیم در ارتباط با افزایش حقوق پرسنل وظیفه در نیروهای مسلح گفت:  ما به دنبال آن هستیم که حقوقی متناسب با شان و منزلت نیروهای وظیفه در نظر بگیریم. به همین منظور طرحی متناسب با وضعیت دولت ارائه شده است که بعد از تصویب در شورای نگهبان می توانیم رقم آن را اعلام کنیم اما این رقم قابل توجه است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا