ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ارائه خدمات خانگی ۵G آغاز شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آغاز فرایند تجاری‌سازی ۵G FWA شرکت ارتباطات مبین‌نت و ارائه ۵G برای مشترکان خانگی و سازمانی گفت: شرکت‌های خدمات‌دهنده و وزارت ارتباطات به‌عنوان سیاست‌گذار و ناظر توسعه ارتباطات باید به نیاز مردم و بازار توجه کنند و متناسب با آن خدمات خود را گسترش دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی درباره انتقادها نسبت به سرعت اینترنت و عدم توسعه VDSL‌ در کشور، با بیان اینکه به جای توسعه VDSL، به سمت اینترنت خانگی ۵G رفتیم، گفته بود: اولین شرکتی که این خدمات را عرضه می‌کند، مبین‌نت است. این شرکت اولین مجموعه کاری خود را در زمینه۵G  خانگی در تهران افتتاح می‌کند و به تدریج در سال آینده نقاط بیشتری را پوشش می‌دهد تا ما از برنامه توسعه اینترنت خانگی خود عقب نمانیم.

در این راستا آذری جهرمی امروز و در مراسم آغاز فرآیند تجاری‌سازی ۵G FWA شرکت ارتباطات مبین‌نت، اظهار کرد: حرکت در مسیر جدید خدمت‌رسانی به مردم را در مجموعه شرکت مبین‌نت چه سهامداران و چه کارکنان که پا در عرصه ارائه خدمتی جدید به مردم گذاشتند، تبریک می‌گویم. شرکت‌های خدمات‌دهنده و وزارت ارتباطات به‌عنوان سیاست‌گذار و ناظر توسعه ارتباطات درکشور باید به نیاز مردم و بازار توجه کنند و متناسب با آن خدمات خود را گسترش دهند.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه امروزه یکی از نیازهای بسیار مهم مردم در هر گوشه و کنار و شهر و روستا، موضوع پهنای باند است، افزود: مردم همواره مطالبه بیشتر می‌کنند، با توجه به اینکه زندگی روزمره به ویژه در شرایط شیوع کرونا به فضای مجازی و پهنای باند وابسته شده است. در حال حاضر شرکت‌های متعددی وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را در حوزه تامین پهنای باند بر عهده دارند، که بخشی شرکت‌های اینترنت خانگی و بخشی شبکه موبایل است.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا