كشاورزی و دامپروری

وزیر علوم: تحریم ها انگیزه بیشتری برای پژوهش و پیشرفت علمی ایجاد کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استکبار جهانی با اعمال تحریم های ناعادلانه علیه کشورمان انگیزه بیشتری را برای انجام پژوهش و پیشرفت در علم ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در رویداد تا ثریا اظهار کرد: استکبار جهانی با اعمال تحریم های ناعادلانه علیه کشورمان انگیزه بیشتری را برای انجام پژوهش و پیشرفت در علم ایجاد کرد.

وی افزود:  مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلابه بخش های پژوهش و فناوری اشاره دارند که  جوانان می توانند در این زمینه نقش آفرینی داشته باشند.

وزیر علوم ادامه داد: برای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت،  چند برنامه پیگیری می شود به طوریکه اساتید در ابتدای قرار داد ۵ ساله خود باید 6 ماه در بخش صنعت فعالیت علمی و پژوهشی انجام دهند.

غلامی افزود: کارآزمایی دانشجویان در بخش صنعتی نیز مورد توجه است به طوریکه سامانه ای ایجاد شده است که از افراد متقاضی کارآموزی ثبت نام می کنند و می توانند در بخش های صنعتی تجربه کسب کنند.

وی به میز رابط بین علم و پژوهش و صنعت اشاره کرد و گفت: میز میز عرضه توانمندی راه اندازی شده است که فعالین دو بخش می توانند با یکدیگر مراوده داشته باشند.

وی اظهار داشت: آنچه در رویکرد بسیج دانشجویی وجود دارد حمایت از جوانان با استعداد است که از کف دانشگاه‌ها برخاسته‌اند و باید آنها را به سمت خودباوری و اعتماد به نفس برای حل مسائل سوق دهیم.

وزیر علوم یادآور شد: تفاهمنامه هایی نیز با دستگاه های مختلف مانند وزارت نفت برای کشف منابع انرژی تا ساخت دستگاه های مختلف در دستور کار است. همچنین با دیگر دستگاه ها مانند وزارت نیرو، محیط زیست، قرارداد داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بنابراین گزارش، سردار شکارچی سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت: جمله معروف ما می توانیم در این نمایشگاه متبلور است و جوانان ما در شرایط تحریم توانستند فعالیت های متعددی برای رفع مشکلات انجام دهند.

وی افزود: اگر مسئولان نیز  روحیه جوانان را داشته باشند و به آنها اعتماد کنند به مراتب موفقیت های بیشتری در ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی خواهیم داشت.

شکارچی گفت: با شروع گام دوم انقلاب جوانانی به صحنه می آیند که آینده سازان این کشور خواهند بود.

وی در حاشیه این نمایشگاه در پاسخ به سوالی درباره دلایل استعفای سردار سعید محمد از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: این رفت و آمدها امری معمول است و دلیل خاصی ندارد.

شکارچی در پاسخ به اینکه آیا قرار است سعید محمد در انتخابات شرکت کند گفت: این موضوع را باید از خود ایشان سوال کنید.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا