اقتصاد کلان

افزایش ۴۵ میلیاردی بودجه قم در سال ۱۴۰۰

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل مترو قم سال آینده اعتبار ملی در نظر گرفته شده و اعتباراتی نیز برای احداث راه دسترسی به دریاچه نمک قم از منابع ملی پیش بینی شده‌است.

احمد امیرآبادی فراهانی دوشنبه شب در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با ذکر این مطلب که روز گذشته ۴۵ میلیارد تومان به بودجه استان قم در سال آینده اضافه شده است، گفت: بخش مهمی از آن به شهرداری قم اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: ردیف بودجه ای همچنین برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرک پردیسان از منابع ملی در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مساله توازن شهری در اجرای پروژه های عمرانی، رفاهی، فضای سبز و فرهنگی گفت: از شهرداری قم درخواست داریم سال آینده توجه بیشتری به مناطق محروم داشته باشند. هر پروژه‌ای ضروری که به بهانه کمبود منابع مالی در شهرداری قم آغاز نشود خیانت به مردم است.

وی ابراز کرد: از شهرداری قم درخواست داریم نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در بودجه سال آینده اهتمام بیشتری به خرج دهد.  طبق بررسی‌های انجام شده از زمان تشکیل نهاد شورا، سالم ترین شورای شهر کلانشهرهای کشور بوده‌است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در طول ۵ دوره فعالیت شورای اسلامی شهر قم هیچ یک از اعضای این نهاد پرونده تخلفی در محاکم قضایی و کمیته تطبیق نداشته‌اند. امروز در سطح کشور شاهد شوراهای شهری هستیم که جلسات آن در زندان تشکیل می‌شود یا بخشی از اعضای آنها به دلیل تخلفات انجام شده دستگیر شده‌اند.

وی تاکید کرد: انسجام بودجه سال آینده شهرداری قم از نظر درآمد و هزینه مطلوب است و نسبت بین بودجه جاری به عمرانی در شرایط تورمی حاکم بر کشور رضایت بخش است.  نسبت بودجه جاری به عمرانی دولت طبق آمارها ۸۵ به ۱۵ درصد است در حالی که واقعیت این است که تمام بودجه امروز دولت صرف هزینه های جاری می‌شود و خبری از پروژه های عمرانی نیست.

امیرآبادی تصریح کرد: بودجه سال آینده دولت که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده قابل دفاع نیست و برخی درآمدها در بودجه به ویژه در زمینه فروش نفت پیش بینی شده که تحقق آن بسیار دشوار خواهد بود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: دولت به دلیل بالانرفتن بدهی خود به بانک مرکزی طی سالهای گذشته هرگز تمایلی برای پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری‌ها نداشته و در بودجه سال آینده نیز اعتباری برای تسویه بدهی های دولت به شهرداری‌ها در نظر گرفته نشده‌است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: ۹۰ هزار میلیارد تومان از محل بند واو بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته و اعتباری از این محل به شهرداری ها تعلق نخواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا