بین الملل

تامین کسری بودجه دولت انگلیس با افزایش مالیات ها

طرح بودجه وزیر دارایی انگلیس نشان می‌دهد منابع مالی عمومی این کشور با تکیه بر ۶۰ درصد افزایش مالیات و ۴۰ درصد کاهش هزینه‌ها تأمین می‌شود یعنی سهم مالیات در تأمین کسری بودجه این کشور نسبت به گذشته افزایش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، وزیر دارایی انگلیس قصد دارد منابع مالی عمومی این کشور را با تکیه بر ۶۰ درصد افزایش مالیات و ۴۰ درصد کاهش هزینه‌ها متعادل کند یعنی یک روند کاملاً برعکس نسبت به رویکرد دولت پس از بحران سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 طرح بودجه ریشی سوناک در هفته گذشته نشان داد کسری بودجه انگلیس تا ۴ درصد تولید ناخالص داخلی در ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد. این رقم در سال مالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ۱۹ درصد رسیده است. بیشتر هزینه‌های مالی ویروس کرونا با وام‌گیری تامین شده است.

 ریچارد هیوز، رئیس دفتر برنامه‌ریزی بودجه انگلیس گفت:«اگر به نسبت ترکیب بودجه در مقایسه با سال‌های گذشته توجه کنیم متوجه می‌شویم که ۶۰ درصد آن توسط مالیات تامین شده و ۴۰ درصد از طریق کاهش هزینه‌ها. در حالی که در ۲۰۱۰، بخش  بزرگتری از بودجه را هزینه‌های عمومی تشکیل می‌داد و بخش کوچکی مربوط به مالیات می‌شد».

 جورج اوزبورن، وزیر دارایی سابق انگلیس قصد داشت برای کاهش کسری بودجه در میان مدت تنها ۲۰ درصد بر روی افزایش مالیات تکیه داشته باشد و ۸۰ درصد بودجه توسط کاهش هزینه‌ها تامین شود.

 طبق پیش‌بینی دفتر برنامه‌ریزی بودجه انگلیس، درآمدهای مالیاتی ۳۵ درصد تولید ناخالص انگلیس را تا سال مالی ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ تشکیل می‌دهد که بالاترین رقم از دهه ۱۹۶۰ است.

سود اوراق بهادار ۱۰ ساله دولتی انگلیس به بالاترین رقم طی یک سال گذشته یعنی ۰.۸ رسیده است که نسبت به ۰.۳ درصد آغاز فوریه بالاتر است.

 انتهای پیام/۱۰

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا