امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی از اردیبهشت‌ماه/ توزیع مکمل غذایی برای رفع سوء تغذیه بین ۱۰ هزار مادر باردار/ ۱۰ بیمارستان فوق تخصصی سیار دایر می‌شود

رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: موضوع مهم در بحث واکسن برکت امکانات تولید انبوه این واکسن است که تمام این امکانات را فراهم کرده‌ایم و ظرف دو ماه و نیم آینده دغدغه‌ای تحت عنوان واکسن کرونا نداریم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد مخبر در مراسم افتتاح بزرگترین بیمارستان سیار در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های این بیمارستان سیار اظهار داشت: این مجموعه بزرگترین بیمارستان سیار کشور محسوب می‌شود و نهایتا در کمتر از سه روز این بیمارستان سیار می‌تواند به نقاط مورد نیاز و حادثه دیده منتقل شود.

وی با بیان اینکه این بیمارستان تمام تجهیزات مربوط به تجهیزات بیمارستانی، داروخانه، دارویی و تجهیزات تخصیصی را دارا است گفت: این بیمارستان در کوتاه‌ترین مدت که نهایتا سه روز است به مناطق محروم یا حادثه دیده منتقل می‌شود و تمام تجهیزات در این مناطق قابل استقرار است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: از دیگر امکانات اتصال تمام دستگاه‌ها به دیتاسنتر است به طوری که پزشکی در مرکز می‌تواند به تمام علائم حیاتی یک بیمار دسترسی دهد و از مرکز مشاوره پزشکی را به پزشک یا پزشکیار مستقر در نقطه حادثه دیده ارائه کند. 

مخبر افزود: این بیمارستان دارای امکانات فوق تخصصی است که برخی از آنها از خارج از کشور تامین شده است.

وی گفت: امیدوارم ۱۰ بیمارستان با همین امکانات و با این ظرفیت در مناطق مختلف مستقر کنیم.

ریس ستاد اجرایی فمران امام درباره ساخت واکسن ایرانی کرونا که توسط یکی از زیرمجموعه‌های دارویی این ستاد در حال ساخت است اظهار داشت: فاز یک واکسن کرونا به ا تمام رسید و با تمام حدس‌هایی که می‌زدید متفاوت بود و اثر این واکسن فراتر از انتظار ما بوده است و این واکسن ایمن‌ترین واکسن و کم‌عارضه‌ترین واکسن کرونا است.

مخبر با بیان یانکه وزارت بهداشت و درمان با بررسی تمام نت ا یج آزمایشات و مدارک و مستندات فاز یک را تایید کرد گفت: با تایید وزارت بهداشت فاز یک تست انسانی واکسن ایرانی کرونا به پایان ر سید و فاز دو و سوم در این هفته به صورت همزمان ا نجام می‌شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان ا مام گفت: موضوع مهم در بحث واکسن برکت امکانات تولید انبوه این واکنس است که تمام این امکانات را فراهم کرده‌ایم و ظرف دو ماه و نیم آینده دغدغه‌ای تحت عنوان واکسن کرونا نداریم.

وی گفت: از اواسط اردیبهشت یا هفته اول خرداد واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی انجام می‌شود.

ستاد اجرایی فرمان امام همچنین با اشاره به انجام مرحله پنجم رزمایش همدلی گفت: از وقتی که رهبری دستور دادند تا همه نسبت به کمک به همنوعان خود اقدام کنند تقریبا هر ۴۵ روز یک بار یک میلیون بسته معیشتی بهارزش ۴۰۰ هزار تومان را بین مناطق محروم توزیع کردیم که امروز پنجمین رزمایش همدلی به اجرا می‌رسد.

مخبر افزود: همچنی امروز ۱۰ هزار دست لباس با انتخاب خود کودکان مناطق محروم به صورت اینترنتی بین این افراد توزیع می‌شود.

مخبر با اشاره به رسیدگی به موضوع سوء تغذیه مادران باردار و اطفال ماطق محروم اظهار داشت: بحث سوء تغذیه مادران باردار و اطفال آثار جدی برای جسم و هوش این اقشار می‌گذارد از این رو شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام به ترکیبی دست یافتند و مکملی ساختند که این سوء تغذیه برطرف شود و امروز ۱۰ هزار مادر باردار این مکمل توزیع می‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا