اقتصاد کلان

موز از شنبه ارزان می‌شود

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: در حال حاضر قیمت موز اکوادوری داخل میدان از ۵۵ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان کاهش یافته و از شنبه هفته آینده هم به زیر ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اکبر یاوری درباره چگونگی اصلاح نظام توزیع کشاورزی و حذف واسطه های غیرضرور با اشاره به پروسه تولید تا توزیع میوه در میدان گفت: کشاورزان اوایل مهر ماه پرتقال را در شمال کشور کیلویی ۵۰۰۰ تومان خریداری می کردند اما در آبان ماه قیمت به ۶۰۰۰ تومان و آذرماه هم به ۷۰۰۰ تومان رسید.

یاوری افزود: وزارت صمت برای ذخیره سازی شب عید اقدام قیمتی را مصوب کرد و قیمت پرتقال کیلویی  ۷۰۰۰ تومانی را ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و همین باعث التهاب در بازار شد.

همچنین بخوانید

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با اشاره به فعالیت ۱۳۶۰ حجره در کنار هم گفت: سازمان تعزیرات و بازرسان اتاق اصناف و صنعت و معدن در داخل میدان مستقر هستند و نظارت می کنند و امکان تخلف مگر به ندرت وجود ندارد.

یاوری با بیان اینکه متولیان این حوزه در سطح شهر ارگان های دیگری هستند و اتحادیه بارفروشان نقشی در آن ندارد، گفت: اتحادیه خرده فروشان ۵۰۰۰ عضو دارد که ۱۶۰۰ نفر آن ها جوازدار هستند و خیلی از آن ها هم جواز ندارند اما ما کاملاً تحت کنترل و نظارت هستیم.

وی از فعالیت استارت آپها در داخل میادین سخن گفت و افزود: این استارت آپها محصولات کشاورزی را به صورت بسته بندی به سوپرمارکت ها ارسال می کنند و همین کار، نحوه توزیع را آسان تر کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان ضمن منتفی دانستن بحث احتکار در حوزه میوه یادآورشد: ما در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن پرتقال و ۶۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه های استانهای شمالی دپو داریم که نهایتاً تا ۱۵ فروردین دوام دارند و نمی توان آن ها را احتکار کرد.

یاوری نبود الگوی کشت را در مشکلات تأمین محصولات کشاورزی دخیل دانست و گفت: وزارت جهاد باید نسخه این موضوع را ارائه دهد.

وی در گفت و گو با یک برنامه رادیویی با  اشاره به اینکه در حال حاضر سیب درختی در میدان تهران از ۷۰۰۰ تومان تا ۱۴ هزار تومان و پرتقال شمال هم از ۹۰۰۰ تومان تا ۱۳ هزار تومان فروخته می شود، گفت: بازرسان اتاق و وزارت صمت نظارت ۲۴ ساعته دارند و جای هیچ نگرانی نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه قیمت برخی میوه ها متأثر از قیمت موز است افزود: اگر موز زودتر وارد بازار شود قیمت هم پایین می آید که البته قیمت موز در حال کاهش است و الان هم دو سه کشتی موز در حال ورود به کشور هستند.

یاوری گفت: در حال حاضر قیمت موز اکوادوری داخل میدان از ۵۵ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان کاهش یافته و از شنبه هفته آینده هم به زیر ۳۰ هزار تومان خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا