امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پایان طرح تعیین حدود اراضی تا ۶ ماهه ۱۴۰۰

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال ۴۰ میلیون هکتار معادل ۴ برابر سال گذشته، کاداستر در اراضی کشور انجام شد و تا شش ماه ۱۴۰۰, طرح کاداستر اراضی به پایان می‌رسد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، کاظم خاوازی در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال با بیان این مطلب افزود: کشاورزان به دلیل نداشتن سند برای گرفتن وام، دچار مشکل هستند در این رابطه مصوبه‌ای را به دولت ارائه کردیم که در صورت اجرایی، بیش از ۱۰ میلیون هکتار سند به کشاورزان واگذار می‌شود تا بتوانند در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته، ۱۰۰ هزار هکتار کاداستر (طرح تعیین حدود اراضی) در سطح تهران انجام شد که امسال به ۴۸۰ هزار هکتار رسید.

خاوازی درباره تشخیص ذخیره گاه‌های جنگلی گفت: امسال ۴۷ هزار هکتار غنی سازی جنگل داشتیم که در مجموع سازمان، جنگل‌ها و مراتع با ۳۳۰ هزار هکتار، کارنامه‌ی غنی سازی جنگل‌ها را بست.

وی افزود: تشخیص و تعیین ذخیره گاه‌های جنگلی در سال گذشته، ۴۰۲ هزار هکتار بود که امسال، ۴۴۳ هکتار عملیات تشخیص انجام شد.

وزیر جهاد کشاورزی در حوزه اجرای احکام قضائی گفت: ۵۴ هزار فقره، شامل ۱۵۴ هزار هکتار، اجرای احکام صورت گرفت که نسبت به دو سال گذشته، دو برابر شده است.
خاوازی ادامه داد: امسال در بحث زراعت چوب، ۳۰ هزار هکتار هدف گذاری شد که در ۱۱ ماه امسال، ۲۱ هزار هکتار زراعت چوب اجرا شد.

وی در مورد سامانه استعلامات نیز گفت: مردم برای گرفتن استعلام در منابع طبیعی، سر درگم بودند که با راه اندازی سامانه استعلام مشکلات برطرف می‌شود و به کاهش فساد کمک می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا