بین الملل

عربستان سعودی صادرات نفت خام خود را افزایش داد

بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان سعودی، در ماه ژانویه صادرات نفت خود را افزایش داد و از ۶.۴۹۵ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر به ۶.۵۸۲ میلیون بشکه در روز رساند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان سعودی، در ماه ژانویه صادرات نفت خود را افزایش داد و از ۶.۴۹۵ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر به ۶.۵۸۲ میلیون بشکه در روز رساند.

طبق گزارش سازمان داده‌های مشترک جهانی (جودی) که داده‌های اعلام شده توسط خود کشورها را گزارش می‌کند، کل صادرات نفت خام و محصولات نفتی عربستان در این ماه ۴۴ هزار بشکه در روز از ماه قبل بیشتر شده و به ۷.۷۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتظار می‌رود در ادامه امسال صادرات نفت خام عربستان بیش از این هم کاهش یابد چرا که این کشور اعلام کرده است قصد دارد از ماه فوریه ۱ میلیون بشکه در روز به صورت داوطلبانه و علاوه بر آنچه طبق توافق کاهش تولید اوپک پلاس متعهد شده بود، تولیدات خود را کاهش دهد.

عربستان سعودی در جدیدترین اجلاس اوپک پلاس دوباره بازارهای نفت جهانی را غافلگیر کرد و اعلام کرد این کاهش تولید روزانه یک میلیون بشکه‌ای را در ماه آوریل هم ادامه خواهد داد.

اوپک پلاس تصمیم گرفت در ماه آوریل تولید خود را افزایش ندهد البته روسیه و قزاقستان مستثنی شده و می‌توانند روی هم رفته ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا