امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

وابستگی ‏معیشت ۲۵درصد از جمعیت جهان به تولیدات اکوسیستم‌های جنگلی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد: ‏معیشت ۲۵ درصد از جمعیت جهان به تولیدات اکوسیستم‌های جنگلی وابسته‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به مناسبت روز جهانی جنگل  ‏پیامی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:‏

 بسمه تعالی

انتخاب روز آغازین بهار در اول فروردین ماه برابر با ۲۱ مارس هر سال، از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان ‏روز جهانی جنگل که نشانه سرسبزی و رویش مجدد حیات در طبیعت است، بیانگر اهمیت جنگل‌ها در حفظ حیات بر روی ‏کره زمین است. جنگل‌ها به عنوان یک اکوسیستم تولیدکننده، نقش مهم و تاثیرگذاری بر زندگی بشر داشته؛ به نحوی که ‏معیشت ۲۵ درصد از جمعیت جهان به تولیدات اکوسیستم‌های جنگلی وابسته‌اند.

انتخاب شعار روز جهانی جنگل در سال ‏‏۲۰۲۱ با عنوان «بازسازی اکوسیستم‌های جنگلی راهی به سوی بازیابی حیات و رفاه» از سوی سازمان ملل متحد، ‏اهمیت جنگل‌ها در تامین سلامت و امنیت غذایی و معیشت بخش قابل توجهی از جمعیت جهان را اثبات می‌کند. اعمال ‏ممنوعیت قانونی در بهره‌برداری تجاری و صنعتی چوب از جنگل‌های هیرکانی و توسعه اقدامات حفاظتی در حوزه‌های آبخیز ‏جنگلی در قالب بلوک‌های حفاظتی نشان از عزم جمهوری اسلامی ایران در حفظ این گنجینه گرانبها برای نسل‌های آینده ‏این سرزمین دارد.‏

ضمن گرامیداشت این روز مهم و دعوت از همه دوستداران طبیعت به حفاظت از جنگل‌ها، اعلام می‌دارم سازمان جنگل‌ها، ‏مراتع و آبخیزداری کشور در راستای شعار سال جهانی جنگل، بازسازی جنگل‌های آسیب‌دیده را با هدف تأمین امنیت زیستی ‏و ارتقای معیشت جوامع محلی و بهره‌گیری از خدمات و تولیدات غیر چوبی و در قالب طرح مدیریت پایدار جنگل در دستور ‏کار قرار داده است تا شاهد ارتقای کمی و کیفی جنگل‌ها و سرسبزی و آبادانی روز افزون کشور عزیزمان ایران باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا