انرژی

نفوذ آلاینده های نفتی به منابع آب، خاک و هوا و تهدید زندگی جانداران

رییس محیط زیست گناوه گفت: آلاینده های نفتی با نفوذ به منابع آب، خاک و هوا زندگی جانداران مختلف را تهدید می‌کنند.

به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی تاسیسات نفتی مستقر در شهرستان گناوه بخشدار مرکزی به همراه رئیس اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان بازدید مشترکی را انجام دادند.

کامبیز عبدالهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه در این خصوص گفت: آب، خاک و هوا پیکره‌های طبیعی و پویایی هستند که از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند و فرآیندها و عوامل مختلف بر پویایی آنها اثرگذار است. این منابع نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ایفا می‌کنند و بدون داشتن آب، خاک و هوای سالم حیات و زندگی روی زمین امکان پذیر نخواهد بود. 

همچنین بخوانید

وی افزود: آلودگی این منابع در سالیان اخیر تبدیل به یکی از جدی ترین مشکلات زیست محیطی در سراسر جهان شده است. در ایران نیز آلودگی منابع محیط زیست موضوعی چالش برانگیز است. از مهم‌ترینِ این عوامل، آلاینده های نفتی هستند که با نفوذ به منابع آب، خاک و هوا زندگی جانداران مختلف را تهدید می‌کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست گناوه عنوان کرد: در شهرستان گناوه نیز تاسیسات مختلف نفتی مستقر هستند که به منظور بررسی اثرات زیست محیطی آنها نیاز به پایش مداوم دارند. به همین منظور بازدید مشترکی از صنایع نفت و گاز مستقر در شهرستان، توسط بخشدار مرکزی و رییس اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

عبداللهی یادآور شد: در این بازدید تلاش شد تا با همراهی بخشدار مرکزی علاوه بر آشنایی با صنایع نفت و گاز مستقر در سطح شهرستان، اثرات فعالیت های آنها بر پارامترهای زیست محیطی آب، هوا و خاک منطقه از نزدیک مورد ارزیابی قرار بگیرد و تشریح شود.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا