بین الملل

قرارداد ۲۵ ساله همکاری ایران و چین موضوعی فراجناحی است

تبریز- نائب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به انعقاد قرارداد مهم و راهبردی ۲۵ ساله همکاری ایران و چین گفت: این قرارداد موضوعی فراجناحی و تصمیم نظام است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عصر امروز دوشنبه در مراسم بزرگداشت نیمه شعبان که در محوطه مصلای حضرت امام (ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به انعقاد قرارداد مهم و راهبردی ۲۵ ساله همکاری ایران و چین اظهار داشت: این قرارداد نقشه راه همکاری مشترک بین ایران و چین در حوزه‌های مختلف برای ۲۵ سال آینده با رویکرد سرمایه گذاری و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف است تا بتوانیم به صورت ثابت و پایدار نفت و فرآورده‌های نفتی را به چین صادر کنیم.

وی انعقاد این قرارداد را یک امتیاز برای کشورمان دانسته و افزود: تحقق عملی این قرارداد می‌تواند حتی تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را رفع کند.

نائب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی این قرارداد را موضوعی فراجناحی و تصمیم نظام دانسته و تاکید کرد: همه مسئولین بر انعقاد آن متفق‌القول بوده و حرکتی مثبت در راستای مقابله با تحریم‌ها و خروج از انزوای اقتصادی و همکاری پایدار با کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونسیتی مخالفین این قرارداد هستند و این دلیلی بر اهمیت این قرارداد است تا همگی به‌صورت یکپارچه و متحد از این تفاهم‌نامه که نقشه‌راه ۲۵ ساله کشورمان است حمایت کنیم تا زمینه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در داخل کشور پدید آید.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی تصریح کرد: شایعاتی از قبیل واگذاری فلان بخش یا حوزه به چینی‌ها حقیقت ندارد و این قرارداد صرفاً زمینه همکاری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده تا کشور چین در قبال خرید نفت در زمینه‌های مختلف زیرساختی از جمله خط ریلی در کشورمان سرمایه گذاری کند، خاطرنشان کرد: در این حوزه احداث مسیر ریلی از شرق به غرب و شمال به جنوب می‌تواند سبب ایجاد اشتغال در کشور، سرمایه گذاری و تسهیل مشکلات حمل‌ونقل باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا