بین الملل

گفتگوی تلفنی پوتین و بن سلمان درباره اوپک پلاس

سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اول آوریل طی یک مکالمه تلفنی موضوع ائتلاف اوپک پلاس را مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز پنجشنبه اول آوریل طی یک مکالمه تلفنی موضوع ائتلاف اوپک پلاس را مطرح کردند.

سخنگوی کرملین گفت: موضوع اوپک پلاس طی این گفتگو مورد بحث قرار گرفت و ما ماهیت دوستانه و بسیار موثر تعامل با ریاض را قابل تحسین می دانیم.

همچنین بخوانید

وی همچنین تأکید کرد که گزارشی درباره نتیجه نشست روز پنجشنبه وزیران اوپک پلاس برای ریاست جمهوری روسیه ارسال شد.

به گفته سرویس مطبوعاتی کرملین، پوتین و بن سلمان در مورد موضوعات مربوط به همکاری های دو جانبه، از جمله حفاظت از محیط زیست و انرژی سبز نیز بحث و گفتگو کردند. این گفتگو توسط طرف سعودی آغاز شده است.

به دنبال نشست مجازی ائتلاف اوپک در روز پنجشنبه، تصمیمی مبنی بر افزایش تدریجی تولید گرفته شد به این شکل که در ماه مه با ۳۵۰ هزار بشکه در روز، در ژوئن با ۳۵۰ هزار بشکه در روز، در ژوئیه با ۴۵۰ هزار بشکه در روز، تولید افزایش یابد.

عربستان نیز کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش خواهد داد. روسیه در ماه های مه تا ژوئیه در مجموع ۱۱۴ هزار بشکه در روز تولید نفت را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا