ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نصب نرم افزار روسی در همه گوشی‌های روسیه اجباری شد

روسیه ملزم کرد همه دستگاههای هوشمند از جمله تلفن‌ها، رایانه‌ها و تلویزیونها در این کشور نرم افزار روسی از پیش نصب شده داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این قانون از روز پنج‌شنبه به بعد شامل حال همه دستگاه‌های تولید شده در روسیه می‌شود. روسیه این قانون را راهی برای کمک به شرکتهای نرم افزاری روسی در رقابت با شرکتهای بین المللی می‌داند.

این قانون ممکن است برای اپل مشکل ساز شود و به قانون علیه این شرکت آمریکایی تبدیل شود. اما اپل ماه گذشته موافقت کرد به کاربران اجازه دهد نرم افزار روسی را در روسیه نصب کنند.

همچنین بخوانید

این شرکت اعلام کرد اپلیکیشن‌های طراحان روسی را به کاربرانی که گوشی شان را فعال می‌کنند، عرضه خواهد کرد اما همه اپلیکیشن‌ها چک می‌شوند تا اطمینان حاصل شود سیاستهای حریم خصوصی و امنیتی اپل را رعایت می‌کنند.

این انعطاف پذیری به معنای آن است که کاربران می‌توانند در هنگام تنظیم دستگاهشان، اپلیکیشن‌های روسی را به جای اپلیکیشن‌های خارجی نصب کنند.

تیان ژانگ، یک طراح iOS در توییتی، ویدیویی را از فرآیند تنظیمات جدید به اشتراک گذاشت. صفحه نمایش در مرحله تنظیمات، عبارت “مطابق با قوانین روسیه، اپلیکیشن‌های موجود برای دانلود را مشاهده کنید” را نشان می دهد. با انتخاب گزینه ادامه، کاربر به فهرستی از اپلیکیشن‌های روسی هدایت می‌شود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، روسیه در تلاش برای رویارویی با شرکتهای فناوری آمریکایی در این کشور و تحکیم اتکا به اینترنت تحت کنترل دولت است. روسیه ماه گذشته دسترسی به توییتر را در واکنش به امتناع این شرکت از حذف محتوای ممنوع آهسته کرد اما به اشتباه بسیاری از وب سایتهای دولتی از جمله وب سایت کرملین قطع شدند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا