بین الملل

تقاضای فزاینده هند برای طلا قیمت این فلز گرانبها را افزایش می‌دهد

پیش‌بینی می‌شود افزایش واردات طلا توسط دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان، از قیمت آن که ۱۷ درصد نسبت به اوج ۲۰۷۲ دلار در اوت ۲۰۲۰ پایین آمده است، حمایت کند.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، هند، دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان، واردات این فلز گرانبها را ۴۷۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده و به رکورد ۱۶۰ تن در ماه مارس رسانده است.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 طبق گزارش منابع دولتی هند، این کشور ۳۲۱ تن طلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی خریداری کرده که بسیار بالاتر از  124 تن خریداری شده در سال گذشته است. واردات طلای هند از نظر ارزش از ۱.۲۳ میلیارد دلار تا ۸.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

 تحلیلگران ‌پیش‌بینی می‌کنند واردات بالاتر توسط یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ این فلز گرانبها می‌تواند از قیمت آن حمایت کند. قیمت طلا ۱۷ درصد نسبت به اوج ۲۰۷۲ دلار در اوت ۲۰۲۰، پایین آمده است.

 واردات طلای هند به دنبال کاهش مالیات‌ها افزایش یافت و کاهش قیمت طلا نسبت به بالاترین رقم آن، خریداران و جواهرسازان را به سمت این فلز گرانبها کشاند. هند در ماه فوریه عوارض بر واردات طلا را از ۱۲.۵ درصد تا ۱۰.۷۵ درصد کاهش داد.

 جواهرسازان به دنبال افزایش تقاضا، در حال پر کردن ذخایر خود هستند. ولی واردات طلا در ماه آوریل احتمالاً کمتر از ۱۰۰ تن خواهد بود چون نگرانی جواهرسازان در مورد اعمال قرنطینه‌های جدید جهت مهار همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.

 انتهای پیام/۷۹

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا