صنعت، معدن، تجارت

افزایش ۴۰ درصدی صدور جواز تأسیس واحد صنعتی

وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۴۰ درصدی صدور جواز تأسیس واحد صنعتی و ۷ درصدی پروانه‌های بهره برداری طی ۱۱ ماهه سال گذشته خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۱ ماهه سال ۹۹، تعداد ۳۶ هزار و ۱۶۲ فقره جواز تأسیس صنعتی صادر شد که با احتساب صدور ۲۵ هزار و ۸۳۰ جواز تأسیس در مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۳۸.۶ درصدی را در این حوزه داشته ایم.

همچنین تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره ۶ هزار و ۴۹۱ فقره بود که با احتساب صدور ۶ هزار و ۶۸ فقره پروانه بهره‌برداری در مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۷ درصدی داشته است.

گفتنی است که اشتغال مجوزهای صنعتی صادر شده در ۱۱ ماه سال گذشته ۸۱۰ هزار و ۱۷۸ نفر و در ۱۱ ماهه سال ۹۸، ۵۷۶ هزار و ۲۶۴ نفر بود.

همچنین اشتغال پروانه‌های بهره برداری صادره در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۱۲۱ هزار و ۲۴۸ نفر و در ۱۱ ماهه سال قبل از آن ۸۵ هزار و ۷۱۹ نفر بوده است.

بدین ترتیب افزایش ۳۷.۶ درصدی اشتغال جوازهای تأسیس صادره و افزایش ۲۸ درصدی اشتغال از محل پروانه‌های بهره برداری صادره را در ۱۱ ماهه سال ۹۹ داشته ایم.

شایان ذکر است که سرمایه گذاری مجوزهای صنعتی صادر شده نیز در بازه زمانی مشخص شده، افزایش ۷۲.۸ درصدی و سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری نیز افزایش ۲۳۵.۱ درصدی داشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا