كشاورزی و دامپروری

نرخ های مصوب عمده فروشی میوه نیز نجومی شد+ جدول

نرخ های مصوب میوه در حالی اعلام شد که قیمت‌های نجومی برای فروش به صورت عمده در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران در نظر گرفته شده و این میوه ها با قیمت های بالایی مانند ۲۳ و ۳۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش آرمان اقتصادی قیمت مصوب عمده فروشی انواع میوه و تره بار در تهران اعلام شد اما از نکات قابل توجه در این ارتباط تعیین قیمت های بالا در این ارتباط است به طوری که هر کیلوگرم پرتقال تا ۲۳ هزار تومان، خیار ۱۱ هزار تومان، سیب ۱۶ هزار تومان، کیوی ۲۳ هزار تومان، نارنگی ۳۳ هزار تومان ،موز ۲۹ هزار تومان و آناناس کارتنی ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

تعیین نرخ های بالا از مبدا توزیع خود باعث افزایش قیمت میوه در بازار خرده فروشی شده و باعث می شود که این محصولات با قیمت های گزافی به دست مصرف کنندگان برسد درحالی که این مبالغ به جیب تولید کننده و باغداران نیز نمی رود.

همچنین بخوانید

افزایش صادرات محصولات کشاورزی و صرفه اقتصادی بالای صادرات این محصولات نیز در گرانی میوه و این نرخ گذاری های تاثیر گذار است. 

لیست انواع میوه و تره در بار به صورت عمده در تهران به شرح زیر است. این لیست مورد تایید اتحادیه خرده فروشان و بارفروشان میوه و تره بار و میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری تهران رسیده است.

بازار میوه , سازمان میادین میوه و تره‌بار ,

 

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا