بورسبورس اوراق

شاخص بورس برای ششمین روز پیاپی منفی بود

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۶هزار و ۷۳۳واحد دیگر افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴میلیارد و ۱۴۰میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۱۳۶میلیارد تومان در بیش از ۴۶۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۶هزار و ۷۳۳واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۶۲هزار و ۷۴۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، سرمایه‌گذای صنایع شیمیایی ایران و آلومینیوم ایران با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۷۵۳واحد، کل (هم‌وزن) ۹۴۵واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۱۶واحد، آزاد شناور ۹۲۶۲واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۷۴۵۱ و ۴۸۹۶ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۴۵میلیون ورقه به‌ارزش ۳۵ هزار و ۹۶۴میلیارد تومان در ۱۱۱هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۲واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۹۱۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد،  سرمایه‌گذاری صبا تامین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پتروشییم زاگرس، پتروشیمی تندگویان و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا