امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

شورای قیمت‌گذاری نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تعیین کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اصرار دارد که شورای قیمت‌گذاری قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تعیین کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد تامین نهاده‌های دامی، رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در تذکری، گفت: طبق قانون شورای قیمت گذاری قیمت محصولات کشاورزی گندم، سویا و کلزا را تعیین کرده است اما رئیس جمهور و هیئت دولت با این قیمت مخالفت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های تمام شده امروز قیمت هر کیلو کلزا و سویا حدود ۱۲ هزار تومان است و اگر زیر این قیمت توسط دولت خریداری شود کشاورزان ضرر می‌کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: قیمت گندم توسط دولت ۴ هزار تومان تعیین شده است در حالی که کشور عراق هر کیلو گندم را ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کند با توجه به نگاه رهبری در مورد خودکفایی در تولید گندم از وزیر کشاورزی می‌خواهیم زیر بار قیمت‌های دستوری دولت نرود.

نوروزی تصریح کرد: قیمت گندم باید به گونه‌ای باشد که کشاورزان گندم تولیدی خود را به دولت تحویل دهند تا دولت مجبور به واردات گندم نشود.

در ادامه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: قیمت گذاری محصولات کشاورزی از مباحث اصلی است، مجلس اصرار دارد که قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط شورای قیمت گذاری تعیین شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا