بین الملل

حمایت رئیس بانک جهانی از تعویق پرداخت بدهی کشورهای فقیر به گروه ۲۰

رئیس بانک جهانی گفت به تعویق انداختن سررسید پرداخت بدهی‌ها توسط گروه ۲۰ تا پایان سال جاری میلادی به کشورهای فقیر کمک می‌کند پول بیشتری برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا و حمایت از اقتصادهایشان داشته باشند.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی گفت انتظار دارد چین، آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ در دیدار این هفته سررسید پرداخت بدهی‌ها را تا پایان ۲۰۲۱ تمدید کنند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 اطلاعات بانک جهانی نشان می‌دهد طرح تعلیق خدمات بدهی گروه ۲۰ تا حالا به کشورها کمک کرده تسویه ۵.۷ میلیارد دلار از بدهی‌های خود را تا پایان ۲۰۲۰ به تعویق بیندازند و انتظار می‌رود تسویه ۷.۳ میلیارد دیگر از این بدهی‌ها تا ماه ژوئن به تعویق بیفتد.

مالپس گفت به تعویق انداختن سررسید پرداخت بدهی‌ها تا پایان سال جاری میلادی به کشورها کمک می‌کند پول بیشتری برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا و حمایت از اقتصادهایشان داشته باشند.

 وی گفت اعضای گروه ۲۰ احتمالاً برای آخرین بار تسویه این بدهی‌ها را به تعویق می‌اندازند.

 رئیس بانک جهانی با اشاره به اینکه به تعویق انداختن موقت سررسید بدهی‌ها بسیار کمک کننده است گفت:«در بلندمدت نیاز به بخشیدن بدهی کشورهای فقیر است تا بتوانند بار بدهی‌های خود را سبک کنند».

 وی گفت اولویت اول بانک جهانی احیای منابع مجمع توسعه بین الملل برای کمک به کشورهای فقیر است که احتمالاً تا ماه دسامبر محقق خواهد شد.

 صندوق بین‌المللی پول هم اعلام کرد هیئت اجرایی آن سومین کمک مالی برای ۲۸ کشور فقیر عضو این صندوق را تصویب کرده است. این کمک‌ها که ارزش آن به ۲۳۸ میلیون دلار می رسد پرداخت بدهی کشورهای فقیر را به صندوق بین‌المللی پول تا پانزدهم اکتبر پوشش می‌دهند تا منابع مالی آنها برای مبارزه با همه‌گیری کرونا و کاهش تاثیرات اقتصادی آن آزاد شوند.

انتهای پیام/۸۳

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا