بین الملل

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۱۷۳۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که تضعیف دلار و کاهش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی بیش از یک هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۱۷۳۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۰.۴۶ درصد رشد به ۱۷۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «پس از انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در روز جمعه و همینطور دیروز در آمریکا، جایگاه دلار به عنوان محلی امن برای سرمایه گذاری آسیب دیده و سرمایه گذاران پول های خود را به سمت بازارهای پرریسک با میزان سوددهی بیشتر گسیل داشته اند.»

ارزش دلا در برابر سبد ارزهای رقیب امروز به پایین ترین رقم حدود دو هفته گذشته رسید و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

شاخص سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا نیز امروز کاهش داشت و از بالاترین رقم ۱۴ ماه اخیر که هفته گذشته تجربه شده بود فاصله گرفت. افت سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا را کاهش می دهد.

در همین حال انتشار آمارهایی بهتر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا این انتظار را تقویت کرده که با ترمیم سریع اقتصادی سرمایه گذاران می توانند روی دارایی های پرریسک حساب باز کنند.

استفن اینز تحلیلگر موسسه اکسی در یادداشتی نوشت: «با توجه به آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا که می تواند سبب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک شود، طلا احتمالا برای تداوم روند ترمیم هفته گذشته خود با دشواری مواجه خواهد بود.»

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا