صنعت، معدن، تجارت

۸۰۰ میلیارد تومان مشوق‌ صادراتی امسال پرداخت می‌شود

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه تولید صادراتی و ارتقای فرهنگ صادراتی اولویت اصلی این سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما؛ حمید زادبوم با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه تولید صادراتی و ارتقای فرهنگ صادراتی اولویت اصلی این سازمان است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در تشریح اقدامات این سازمان در سال ۹۹ در حوزه مشوق‌های صادراتی، اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ صادرکننده به صورت مستقیم و تعداد بیشتری از صادرکنندگان به صورت غیرمستقیم از مشوق‌های صادراتی استفاده کردند که بیشترین پرداخت در دو حوزه زیرساخت‌های تجاری و کمک سود تسهیلات صادرات است.

وی اضافه کرد: با همکاری کارگروه توسعه صادرات استان‌ها و همچنین سازمان‌های صمت استان‌ها بیش از ۳۰ زیرساخت تجاری در حوزه‌های سردخانه، انبار مکانیزه، سورتینگ و بسته‌بندی، پایانه صادراتی و مراکز نمایشگاهی در سراسر کشور با اولویت استان‌های مرزی مورد حمایت قرار گرفتند که این مساله در کاهش هزینه‌های صادرکنندگان نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی توسط سازمان توسعه تجارت ایران در نظر گرفته شده است که برنامه‌ریزی لازم در جهت پرداخت مشوق‌ها با هدف توسعه هر چه بیشتر تولید صادراتی و پشتیبانی و مانع‌زدایی از جامعه صادرکنندگان صورت پذیرفته و پس از ابلاغ و تخصیص بودجه لازم در این خصوص اقدام خواهد شد.

زادبوم بر استمرار حمایت‌ها و تشویق صادرکنندگان تاکید و اظهار امیدواری کرد با تلاش بخش خصوصی و حمایت همه جانبه بخش‌های دولتی شاهد نیل به اهداف از پیش تعیین شده توسعه صادرات غیرنفتی باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا