بین الملل

ساخت بلندترین پل ریلی جهان در هند تا پایان ۲۰۲۱

پیش بینی می شود پروژه ساخت پل "چناب" در هند که مرتفع ترین پل راه آهن جهان محسوب می شود، تا دسامبر ۲۰۲۱ به پایان برسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، راه آهن هند روز دوشنبه اعلام کرد که ساخت طاق فولادی پل “چناب” را که مرتفع ترین پل راه آهن جهان خواهد بود، به اتمام رسانده است.

بر اساس بیانیه ای که توسط وزارت راه آهن هند صادر شد، بستن این طاق قوسی شکل یکی از دشوارترین قسمت های این پل روی رود “چناب” است و اتمام ساخت آن یک جهش بزرگ به سمت تکمیل خط آهن ۱۱۱ کیلومتری از کاترا تا بانیال است.

همچنین بخوانید

آشوتوش گانگال، مدیر کل راه آهن شمال هند گفت: در حال حاضر طی کردن مسافت از طریق جاده (کاترا- بانیال)  12 ساعت طول می کشد اما پس از اتمام این پل، مدت طی مسافت از طریق قطار به نصف کاهش می یابد.

آخرین قطعه فلزی ۵.۶ متری در بالاترین نقطه نصب شد و به دو بازوی این طاق که در حال حاضر از هر دو ساحل رودخانه چناب به سمت یکدیگر کشیده شده است، پیوست.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این قطعه قوس طاق را کامل کرد که بر بالای رود خطرناک چناب ظاهر خواهد شد. این رود حدود ۳۵۹ متر زیر آن در جریان است.

وزارت راه آهن هند افزود: پس از اتمام کار طاق، برداشتن کابل های نگهدارنده، پر کردن بتن در داخل قوس طاق، نصب پایه های فولادی پل، نصب قوس های زیر پل و کار ریل گذاری انجام می شود.

پل چناب بخشی از پروژه اتصال ریلی اودهامپور-سریناگار-بارامولا (USBRL) در هند است. این پل به طول ۱۳۱۵ متر در ارتفاع ۳۵۹ متر در حال ساخت است.

پس از اتمام، این سازه بلندترین پل ریلی جهان و ۳۵ متر بالاتر از برج ایفل خواهد بود.

این وزارتخانه همچنین گفت که این پل در برابر بادهایی با سرعت ۲۶۶ کیلومتر در ساعت و همچنین زمین لرزه هایی به بزرگی حداکثر هشت ریشتر و انفجارهایی با شدت بالا مقاومت خواهد کرد.

کار بر روی این پروژه، که شامل ساخت چندین پل و تونل در طول این مسیر است، از اوایل سال ۲۰۰۰ آغاز شد اما به دلیل چالش های ساختمانی متوقف شد.

شیوع ویروس کرونا نیز به تأخیر این پروژه افزوده است. پیش بینی می شود این پروژه تا دسامبر ۲۰۲۱ به پایان برسد و طول عمر این پل ۱۲۰ سال خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا