اقتصاد کلان

گزارش عملکرد بودجه سال ٩٩ در کمیسیون برنامه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد عملکرد بودجه سال ٩٩ در جلسه این کمیسیون خبر داد.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بررسی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونان وی در دستورکار جلسه امروز بود. در این نشست آقای نوبخت بیشتر به ارائه گزارشی از عملکرد بودجه سال ۱۳۹۹ پرداخت زیرا این موضوع برای نمایندگان از این نظر که چه میزان از منابع درآمدی در سال گذشته محقق و در بخش هزینه‌ها تخصیص یافته، بسیار حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه در جلسات بعدی بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در دستورکار خواهد بود، گفت: قوانین مصوب مجلس لازم‌الاجراست اما کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با توجه به وظیفه قانونی خود مبنی بر نظارت بر روند اجرای بودجه تلاش می‌کند تا در همین ابتدای سال درباره فرایند اجرا با حضور سازمان برنامه و بودجه و انجام بحث‌های لازم به یک اشتراک نظر نسبت به اجرای احکام بودجه برسد.

همچنین بخوانید

مفتح یادآور شد: احتمال وجود سوال یا ابهام در برخی بخش‌ها و احکام بودجه وجود دارد و ما باید برای نظارت هرچه بهتر بر روند اجرای این قانون اقدامات لازم را انجام دهیم. یکی از پیشنهادات مطروحه در این نشست رسیدگی‌های ماهانه نسبت به اجرای تمام مصوبات بودجه بود که البته باید مشخص شود این موضوع قابلیت اجرا دارد یا خیر، خزانه کل کشور گزارشی درباره میزان درآمدها و هزینه ها به صورت ماهیانه در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه قرار می‌دهد اما احکامی در بودجه است که باید میزان پیشرفت اجرایی آنها طی هر ماه بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه همچنین گفت: این موضوع موجب می‌شود تا در پایان سال به یک باره شاهد نباشیم که برخی احکام بودجه در طول سال هیچگونه عملکردی نداشته و عدد آن صفر است. قانون بودجه یک قانون جامع است که باید تمام احکام آن اجرایی و بررسی شود که اگر احکامی هم اجرا نشده، دلیل آن مشخص شود تا در صورت وجود ایراد و ابهامی برای سال بعد مدنظر قرار گرفته و اصلاح شوند. امیدواریم این جلسات کمیسیون برنامه و بودجه نتایج خوبی را برای اقتصاد مردم و کشور به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا