اقتصاد کلان

ارائه لایحه موافقت‌نامه افتتاح دفتر نمایندگی بانک اکو به مجلس

تصویر آرشیوی است.
معاون پارلمانی رییس جمهور از ارائه لایحه موافقت‌نامه کشور میزبان جهت افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی(اکو) در قلمرو جمهوری اسلامی ایران به مجلس خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسینعلی امیری، در توضیح ضرورت تقدیم لایحه مذکور، افزود: نظر به لزوم افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) مطابق اساسنامه بانک یادشده و به‌منظور ارتقای همکاری تجاری و اقتصادی درون‌منطقه‌ای بین دول عضو و ضرورت حفظ جایگاه ایران در نهاد بین‌المللی مذکور، این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی ادامه داد: موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری ترکیه به منظور ارتقای همکاری تجاری و اقتصادی درون‌منطقه‌ای بین کشورهای دولت‌های عضو منعقد شده است.

همچنین بخوانید

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی تمایل دارند تا موافقت‌نامه‌ای را در خصوص تاسیس و راه‌اندازی دفتر نمایندگی بانک و تعیین وضعیت، امتیازها و مصونیت‌های دفتر نمایندگی بانک و افراد مرتبط با آن در قلمرو جمهوری اسلامی ایران و موضوعات مرتبط منعقد کنند که بدین منظور توافق‌نامه مذکور ارائه شده است.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا