اقتصاد کلان

جزئیات برگزاری انتخابات هیات مدیره سهام عدالت اعلام شد

مجامع الکترونیک شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت قرار بود ۲۰ اسفند سال گذشته برگزار شود، اما به تعویق افتاد و آخرین اخبار حاکی از آن است که انتخابات مذکور از اواخر اردیبهشت و در چندمرحله برگزار خواهد شد. بر این اساس تا تاریخ ۲۸ فروردین افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، فرصت دارند در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مشمولانی که بعد از آزادسازی سهام عدالت روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی شده بودند و قرار بود مجامع این شرکت ها در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۹ برای انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار شود. بر این اساس، قرار بود مشمولان با ثبت نام در سجام در مجامع شرکت ها حضور یابند و اعضا را انتخاب کنند اما این انتخابات در موعد مذکور برگزار نشد و آخرین اخبار از برگزاری انتخابات مذکور در اواخر اردیبهشت ماه حکایت دارد.

در این راستا، طبق آخرین تصمیم شورای عالی بورس که شب گذشته برگزار شد، افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه فرصت دارند در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند. انتخابات هم از اواخر اردیبهشت تا اواسط خردادماه برگزار خواهد شد.

همچنین بخوانید

شرایط شرکت و عضویت در هیات مدیره شرکت ها مطابق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار که برای همه شرکت های پذیرفته شده جاری است، خواهد بود و ارتباطی به سابقه نخواهد داشت. همچنین افراد باید شرایط لازم را داشته و تایید صلاحیت شوند.

به گفته محمدعلی دهقان دهنوی – سخنگوی شورای عالی بورس – پس از ثبت نام متقاضیان، صلاحیت ها بررسی شده و زمان برگزاری انتخابات برای هر استان اعلام می شود. از آنجاکه تعداد سهامداران این شرکت ها قابل توجه است، امکان برگزاری مجامع به صورت فیزیکی در شرایط کرونایی وجود ندارد. بنابراین مجامع به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و احراز هویت ها هم به صورت الکترونیکی خواهد بود.

ثبت نام در سجام، پیش شرط ثبت رای

مشمولان سهام عدالت باید توجه داشته باشند که چنانچه میخواهند در مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی شرکت کنند، حتما باید در سامانه سجام به نشانی WWW.SEJAM.IR ثبت نام کرده باشند. ثبت نام مردم در سجام برای احراز هویت الکترونیکی است و وقتی مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می شود باید این اطمینان حاصل شود که همان سهام دار ثبت نام کننده، رای خود را در سامانه به ثبت می رساند.

به گفته دهنوی متوسط ثبت نام افراد در سامانه سجام به ۶۵ درصد رسیده است، یعنی ۶۵ درصد افراد ثبت نام سجام را به سرانجام رساندند و مشکلی برای انتخابات ندارند. در بعضی از استان ها این عدد به ۸۰ درصد هم رسیده است و قاعدتا تا فرصت باقی مانده، افراد بیشتری می توانند در این سامانه ثبت نام کنند. استان هایی اولویت برگزاری مجامع را دارند که بیشترین تعداد ثبت نام را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا