ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

واکنش فیس بوک به انتشار اطلاعات ۵۳۰ میلیون کاربر

شرکت فیس بوک اعلام کرد خبر درز اطلاعات ۵۳۰ میلیون کاربر مربوط به سوءاستفاده از یک قابلیت این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۹ بوده و این شرکت در آن زمان پس از شناسایی مشکل مربوطه، به ترمیم آن پرداخت.

به گزارش آرمان اقتصادی، بیزنس اینسایدر هفته گذشته گزارش کرده بود شماره تلفن و سایر جزییات پروفایل ۵۳۰ میلیون کاربر فیس بوک در اینترنت به رایگان قابل دسترس است. فیس بوک اعلام کرد مجرمان این اطلاعات را پیش از سپتامبر سال ۲۰۱۹ با بهره برداری از یک آسیب پذیری در ابزار فیس بوک برای همگام سازی تماسها به دست آورده بودند.

این شرکت در آن زمان مشکل مذکور را شناسایی و حفره امنیتی ابزارش را ترمیم کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک اعلام کرد در نتیجه اقدامی که انجام دادیم، مطمئنیم مسئله مذکور که به خلافکاران اجازه داد در سال ۲۰۱۹ اطلاعات کاربران را جمع آوری کنند، دیگر وجود ندارد.

دو ماه پیش پایگاه خبری تِک رادار گزارش کرده بود دیتابیس شماره تلفنهای متعلق به ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک از سوی یک بات تلگرام برای فروش عرضه شده است. اطلاعات تک ۲۰ دلار قیمت دارد اما اطلاعات انبوه با تخفیف عرضه شده و برای ۱۰ هزار مورد ۵۰۰۰ دلار فروخته می شود. اگر فردی آی دی فیس بوک یک نفر را بداند، می تواند از این بات برای به دست آوردن شماره تلفنش استفاده کند و همین طور برعکس، اگر فردی شماره تلفن یک نفر را داشته باشد می تواند با استفاده از این بات، آی دی فیس بوک وی را پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا