بین الملل

هند خرید نفت از عربستان را به خاطر افزایش قیمت کاهش می‌دهد

افزایش قیمت ۴۰ سنتی نفت عربستان برای خریداران آسیایی میزان خرید هند را از این کشور ۳۶ درصد پایین آورده است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، به دنبال افزایش قیمت نفت عربستان برای خریداران آسیایی، هند در ماه آینده میلادی ۳۶ درصد نفت کمتری از این کشور خریداری خواهد کرد.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 عربستان در این هفته اعلام کرد قیمت نفت خام خود را ۴۰ سنت در هر بشکه برای خریداران آسیایی بالا می‌برد ولی ۲۰ سنت برای خریداران اروپایی و ۱۰ سنت در هر بشکه برای خریداران آمریکایی پایین می‌آورد. این افزایش قیمت بر محموله‌های ماه مه تاثیر گذاشته است.

هند دومین خریدار بزرگ نفت در آسیا پس از چین است و وابستگی آن به نفت حتی بیشتر از چین است. هند ۸۰ درصد از نفت مصرفی خود را وارد می کند، بنابراین کاملا نسبت به تغییرات قیمت آن آسیب‌پذیر است.

 هند بارها مخالفت خود را با تلاش‌های اوپک ‌پلاس جهت افزایش قیمت نفت اعلام کرده است. مقامات دولتی این کشور از این ائتلاف خواسته‌اند کنترل قیمت نفت را متوقف کند چون بهبود اقتصاد هند را تهدید می‌کند.

 در حال حاضر گزارش شده چهار پالایشگاه بزرگ هند از جمله شرکت نفت هند، شرکت بهارات پترولیوم، شرکت هیندوستان پترولیوم و پالایشگاه مانگالور برای ماه آینده ۹.۵ میلیون بشکه از نفت عربستان را سفارش داده‌اند. این رقم پایین‌تر از ۱۰.۸ میلیون بشکه‌ای است که قصد خریداری آن را داشتند. رقم اعلام شده توسط این چهار پالایشگاه همچنین کمتر از خرید معمول ماهانه آنها از عربستان است که برابر با ۱۴.۸ میلیون بشکه در روز بود.

 انتهای پیام/۸۹

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا