خودروصنعت، معدن، تجارت

پیشنهاد عجیب شیوا به خریداران خودرو: " اگر ماشین گران است نخرید"

این روزها مسئولان دولتی به جای مدیریت بازار قیمت انواع کالاهای اساسی توصیه های عجیبی را اعلام می کنند به نحوی که می گویند مردم در گرانی کالاها مقصر بوده و اگر در خرید مدیریت لازم را انجام دهند قیمت ها افزایش نخواهد یافت .

به گزارش آرمان اقتصادی، در طول چند ماه اخیر مسئولان دولتی به جای مدیریت بازار قیمت انواع کالاهای اساسی توصیه های عجیبی را اعلام می کنند به نحوی  که برخی می گویند مردم در گرانی کالاها مقصر بوده و اگر در خرید مدیریت لازم را انجام دهند قیمت ها افزایش نخواهد یافت برخی دیگر هم می گویند اگر کالایی گران است آن را نخرید تا ارزان شود.

در جدیدترین اظهار نظرها هم شیوا به عنوان رئیس شورای رقابت با اشاره به بیشترین شکایت مردم از خودروهای داخلی، گفته است:  کوئیک، شاهین و پژو ۲۰۷ پاناروما، حدود ۳۰۰ شکایت داشتند به همین دلیل جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های خودروساز و رئیس سازمان گسترش برگزار شد تا به این شکایات رسیدگی شود. در آن جلسه توافقی به عمل آوردیم تا کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایت به خصوص برای این ۳ خودرو تشکیل شود.

همچنین بخوانید

 وی با بیان اینکه بیشتر شکایت‌ها مربوط به قیمت کوئیک است، افزود: قیمت دست ما نیست و بر اساس ضوابط تعیین می‌شود. بیشتر شکایت مربوط به مبلغ واریزی در زمان خرید خودرو است. در زمان خرید خودرو افراد مقداری پول پرداخت می‌کنند به امید اینکه این مقدار پول، نصف قیمت خودرو باشد، اما با توجه به تورمی که ایجاد شده پول پرداختی نصف قیمت خودرو هم نمی‌شود و آن پول شاید یک چهارم قیمت خرید خودرو شود.

رئیس شورای رقابت گفت: خریداران امیدوار بودند که نصف قیمت خرید خودرو را پرداخت کرده اند در صورتی که افراد خودرو را به قیمت روز می‌خرند. شاید این قرار داد منصفانه نباشد.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد:  شورای رقابت سه قیمت، حداکثر، حداقل و منصفانه برای خودرو اعلام می‌کند و بر اساس نظر خبرگان قیمت نهایی تعیین می‌شود. اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می‌کنند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودروی با قیمت اعلام شده نمی‌ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا