صنعت، معدن، تجارتمعدن

کاهش تولید جهانی فلز سرخ/ تولید مس تصفیه شده به ۲۵میلیون تن رسید

تولید جهانی مس تصفیه شده در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۵ میلیون تن رسید. در حالی که تولید معادن مس جهان ۲۰ میلیون تن به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا (USGS) میزان تولید جهانی مس تصفیه شده از ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافت. طی مدت یاد شده، چین با تولید ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مس تصفیه شده در صدر تولیدکنندگان جهانی فلز سرخ قرار گرفت. همچنین شیلی با تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و ژاپن با تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از این فلز در رتیه های دوم و سوم جهان ایستادند.

کاهش تولید معادن مس جهان

تولید معادن مس جهان در حالی از ۲۰ میلیون و ۴۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش یافت که میزان تولید معادن مس شیلی(دارای بیشترین تولید معادن مس) نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید که نسبت به سال پیش از آن (تولید ۵ میلیون و ۷۹۰هزار تن) کاهش نشان می دهد.

معادن مکزیک و چین نیز به ترتیب با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن مس در جایگاه دوم و سوم جهان در تولید فلز سرخ ایستادند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا